לחץ חרדי

'יתד' תקף את סמוטריץ', שענה: 'ישראל ביתנו' של החרדים

למרות הלחצים הכבדים, התעקשות יו"ר 'הציונות הדתית' מונעת ממשלה לנתניהו • בביטאון 'דגל התורה'- "יתד נאמן" פרסמו הבוקר קריקטורה בגנותו, אבל האחרון השיב בפוסט נוקב כנגד (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

רה"מ נתניהו טיפח את יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ' בבחירות בקנה מידה שלא ראינו בעבר. 'הליכוד' נמנעה מלנסות להשיג קולות חדשים ביו"ש, ואף נתניהו בקולו קרא למצביעים לבחור "או בליכוד או בסמוטריץ'", כדי שהאחרון יעבור את אחוז החסימה.

אלא שנתניהו טיפח את סמוטריץ' יותר מדי, ויכול להיות שדווקא צעד טקטי זה, הוא שידיח אותו מכס ראש הממשלה: תוצאת הבחירות מחייבת את נתניהו לגייס עריקים מגוש מתנגדיו, או להסתמך - בדרך כלשהי - על 'רע"מ' בראשות מנסור עבאס.

הכשרת הלב כבר החלה, עם אמירות מכילות של שרים וח"כים ב'ליכוד' שמקבלים את תומכי האחים המוסלמים, שבזמן הבחירות כונו "תומכי טרור", אל ממשלת הימין שתורכב ע"י נתניהו.

עם זאת, למרות שלל ההצעות והלחצים הכבדים, אפשרות זו לא ניתנת לקידום בגלל התעקשות יו"ר 'הציונות הדתית' להישאר נאמן להבטחותיו. עובדה זו משאירה גם את יו"ר 'ימינה' בנט בין הגושים ומרחיקה את נתניהו מממשלה.

אתמול הדם הרע בין האישים, שעד לפני רגע היו חברים ורצו אחד בהצלחת השני, התפרץ החוצה, כש'הליכוד' פרסמה הודעת גינוי והכחשה להודעת 'הציונות הדתית', בתום פגישה בין השניים.

בין שלל הלחצים שמפעיל רה"מ על סמוטריץ' נמנה גם לחץ מצד המפלגות החרדיות ומובילי דעת קהל בציבור, שהצביע ל'ציונות הדתית' בשיעור ניכר. דרעי וגפני כבר העבירו מסר לנתניהו כי "גדולי ישראל יקבעו האם להסתמך על רשימה ערבית", אבל תומכים עקרונית במהלך וישכנעו את הרבנים לתמוך בו גם הם. היום במסגרת הלחצים היה זה 'יתד נאמן', ביטאון 'דגל התורה', שפרסם קריקטורה ובה נראה סמוטריץ' מעדיף להציל את ארץ ישראל במקום להציל ספר תורה מבית כנסת העולה בלהבות. ההדמיה נועדה לומר לסמוטריץ': אם לא תסכים לשיתוף פעולה מינימלי עם עבאס, תקבל ממשלה עם לפיד וליברמן שיפגעו אנושות בערכי הדת במדינה.

הקריקטורה ביתד נאמן

יו"ר 'הציונות הדתית' לא נשאר חייב, ותקף בחשבון הטוויטר שלו: "‏מבין שיתד נאמן הוא הישראל ביתנו של החרדים. שנאה, הסתה, ושקרים. מה שבעיקר עצוב זה שעורכי הפרבדה הזה מזלזלים בציבור החרדי וחושבים שהוא טיפש ואפשר לשטוף לו את המוח בקמפיין הסתה מלא שנאה", כתב סמוטריץ'.

"אני משוכנע שהציבור החרדי ‏חכם ובריא הרבה יותר, והוא מבין מצוין ששיתוף פעולה עם תומכי טרור ומחבקי מחבלים שידיהם מגואלות בדם יהודים הוא בזוי ומקולקל, וגם אם יביא עוד קצת 'דמים' ללימוד תורה זה יהיה 'אתנן זונה ומחיר כלב'. מה גם שההתנגדות שלי להקמת ממשלה שתסתמך על תומכי טרור היא מה שתציל את עולם התורה מממשלת ‏שמאל-ערבים שתקום חלילה בשל קוצר הרואי הזה ותחריב אותו חלילה".

כאן עבר סמוטריץ' להתקפה אישית נגד אנשי העיתון: "בתורה שלי כתוב שמוטב לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים. העיקר שליתד נאמן יש 'ועדה רוחנית'. עורכי הביטאון הזה הם לא אנשים חרדים, לא אנשים דתיים ולא אנשי תורה. ‏הריני להודיע כי אני מוחל מחילה גמורה לעורכי יתד נאמן ולכל מפיצי ההסתה נגדי, ולא ייענש שום אדם בסיבתי חלילה. והשם הטוב יכפר וישיבם בתשובה שלמה", סיים יו"ר 'הציונות הדתית' את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר