אבל בממלכה

בעלה של המלכה; הנסיך פיליפ מת בגיל 99

בעלה של המלכה אליזבת, הנסיך הבריטי פיליפ, מת והוא בן 99, כך הודיע היום (שישי) ארמון בקינגהאם. "הוד מעלתו מת הבוקר בשלווה בטירת וינדזור", נמסר בהודעת הארמון (בעולם)

הנסיך פיליפ (צילום: שאטרסטוק)

בעלה של המלכה אליזבת, הנסיך הבריטי פיליפ, מת והוא בן 99, כך הודיע היום (שישי) ארמון בקינגהאם.

"בצער עמוק, המלכה הודיעה על מות בעלה האהוב, הוד מלכותו הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו", נמסר בהודעת הארמון, "הוד מעלתו מת הבוקר בשלווה בטירת וינדזור. פרטים נוספים יימסרו בבוא העת. המשפחה המלכותית מצטרפת לאנשים ברחבי העולם באבל על אובדנו".

בתחילת חודש פברואר אושפז הנסיף פיליפ בבית החולים, שם שהה במשך כחודש. לפני כשלושה שבועות הוא שוחרר ועבר לטירת וידנזור, שם מת הבוקר.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ספד ואמר כי הנסיך פיליפ "השפיע על דורות רבים ועיצב את חייהם של אינספור אנשים צעירים. תנחומי האומה למלכה ולמשפחת המלוכה. אנו אבלים יחד עם המלכה, ונזכור לו את תמיכתו האיתנה בה. אנו אסירי תודה על חייו של הנסיך פיליפ".

הנסיך פיליפ, היה נכדו של מלך יוון, גאורגיוס. בשנת 1947 נישא לאליזבת, שהוכתרה בשנת 1953 למלכה. עד שנת 2017 מילא תפקידים ייצוגיים בתור בעלה של המלכה.

במותו, הותיר אחריו ארבעה ילדים, שמונה נכדים ועשרה נינים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע את תנחומיו: "תנחומיי מעומק הלב למלכה אליזבת השנייה, לנסיך מווילס, למשפחת המלוכה ולאזרחי בריטניה כולם, על מותו של הנסיך פיליפ. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תנחומיו ואמר כי "אני מביע את תנחומיי העמוקים להוד מלכותה המלכה אליזבת, לנסיך צ'ארלס, למשפחת המלוכה ולאזרחי בריטניה על מותו של הדוכס מאדינבורו", כתב נתניהו. "הנסיך פיליפ יחסר מאוד בישראל וברחבי העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר