משואה - ומדליה

הרב יעיש גיאת הגיע לכנסת: "מבטא את המשותף בינינו"

הקשיש החרדי בן ה-102, ה'מורי' הרוקח שנבחר להדליק משואה בטקס יום העצמאות, התארח בכנסת עם 13 הדמויות האחרות שידליקו לצדו, קיבל מדליה וזכה לשבחים (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת)

בטקס שהתקיים היום (שני) בכנסת, הוענקה 'מדליית הכנסת' ל-14 משיאי המשואות שיככבו בטקס בהר הרצל, הנועל את אירועי יום הזיכרון ופותח את אירועי יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל.

בין המכובדים היה גם הרב יעיש גיאת, בן ה-102 מאשקלון, ה'מורי' העוסק גם ברוקחות וסופרות סת"ם, שכזכור נבחר להיות מדליק משואה ויהיה חובש הכיפה השחורה הבולט באירוע הנצפה.

לפני שהוא וחבריו קיבלו את המדליה, בירך אותם יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, ואמר: "אתם מבטאים, כל אחד בדרכו, את המשותף בינינו, את הכוח המאחד בין כולנו ואת הערבות ההדדית שכל כך מייחדת אותנו".

"אתם משקפים בעוצמה גדולה את כוח החיים שלנו, ומבטאים את המסורת ואת התרבות המפוארות שלנו, העוברות והמתחדשות מדור לדור", הוסיף לוין, והודה בשם הכנסת לכל אחד ממשיאי המשואות על "העשייה יוצאת הדופן, שבגינה הם יימנו עם משיאי המשואות לדורותיהם".

(צילום: דוברות הכנסת)

שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על הטקס, אמרה: כי הוא "מביא לידי ביטוי את האנשים שפעלו אחד למען השני, לא על מנת לזכות בתשומת לב או בהכרה, אלא מתוך אהבת אדם ואהבת הארץ, והביטוי של המסורות והמורשות בחברה הישראלית".

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר בנאומו: "האחווה הישראלית, היא מה שהחזיק את כולנו יותר מכל בשנה האחרונה, גם ואולי דווקא בימים הקשים ביותר. כל מי שנמצא פה היום, ויתר על משהו כדי לתת לזולתו. תודה לכם על כך שאתם עושים את החברה שלנו טובה יותר".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון חתם את שורת הנאומים הארוכה. "כל אחד ואחת מכם מהווים ביטוי מוחשי לאחווה, לרעות ולשותפות המשקפים את החברה הישראלית. במעמד הדלקת המשואות מדינה שלמה תתרגש יחד אתכם. אנחנו גאים בכם", אמר.

צפו בווידאו

(צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת)
(צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת)
(צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת)
(צילום: נועם מוסקוביץ', דוברות הכנסת)
(צילום: דני שם טוב, דוברת הכנסת)
(צילום: דני שם טוב, דוברת הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר