ישראל אחראית?

גנץ דורש לחקור הדלפות על פעולות באיראן

לאחר ההדלפות כי ישראל היא אחראית לשיבוש הכור בנתנז ולפגיעה בספינת מודיעין איראנית, הודיע שר הביטחון כי יורה לשב"כ לחקור מי הדליף את הידיעות לתקשורת (ארץ, ביטחון)

השר גנץ ומזכיר ההגנה לויד אוסטין (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

לאחר שדווח כי ישראל היא האחראית לשיבוש הכור הגרעיני האיראני בנתנז, וכן הדיווחים לפיהם בתקיפת ספינת מודיעין של משמרות המהפכה ידה של ישראל הייתה מעורבת, הודיע שר הביטחון גנץ על פתיחה בחקירה.

גנץ אמר היום (שני) במסיבת עיתונאים כי "אני לא מתכוון להתייחס לאף פעולה קונקרטית, אני כן רוצה להתייחס לנושא הפטפטת, זו סוגייה חמורה ביותר". אמר שר הביטחון. "פניתי בכדי שתתקיים חקירה גם בשב"כ וגם במחלקת ביטחון מידע באגף המודיעין. אי אפשר לפעול כשכל אחד מפטפט את עצמו לדעת. אסור להשלים עם הקריצות וסיפורי המעשיות של 'גורמים במערב'. זה פוגע בכוחותינו, בביטחון ובאינטרסים של מדינת ישראל. אני חושב שצריכה להיות חקירה מעמיקה. אין לי ידע לגבי אדם ספציפי שהדליף, אבל זה חייב להיפסק".

כשנשאל גנץ האם מדובר לדעתו בהדלפות של בעלי אינטרסים פוליטיים אמר גנץ "אם היא (ההדלפות) נובעת מאינטרסים אישיים או פוליטיים זה חמור ביותר בעיניי. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, אני יודע מאיפה זה לא מגיע. אני חושב שלראש הממשלה יש ניסיון גדול בתחום המדיני-ביטחוני ולא הייתי מזלזל בו. אני חושב שצריך להרחיק כל שיקול אחר ואני מקווה שזה מה שהוא עושה".

הדברים נאמרו במהלך ביקורו של מזכיר ההגנה האמריקני החדש, לויד אוסטין. לאחר שדנו השניים בנושאי נורמליזציה עם מדינות ערב וכן על איראן. "דיברנו גם על הצורך לחזק את ירדן ומצרים. אנחנו לא מחרחרי מלחמה ופועלים לדחוק סיכונים. איראן גרעינית היא רעה לעולם, לאזור ולישראל - בסדר הזה, וחשוב שנבהיר את הסדר הזה". אמר גנץ.

גנץ התייחס גם להסכם הגרעין שנחתם בזמן ממשל אובמה ואמר "חייבים לסגור חורים שהיו בהסכם הקודם כמו פיקוח ללא הגבלה על מתקני הגרעין והסכם ללא פגות תוקף. מאוסטין לא שמעתי הסתייגות על פעולות שכביכול יוחסו לישראל. כך או כך, נהיה חזקים יותר אם נהיה מאוחדים בתוכנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר