המגעים מתקדמים

מחר: נתניהו ובנט יפגשו בפעם הרביעית

רה"מ נתניהו ויו"ר 'ימינה' בנט נראים כשניים שמתקרבים לסיכום, על אף שעברו שישה ימים בלבד מהטלת המנדט • צוותי המשא ומתן של המפלגות כבר החלו בדיונים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האם נתניהו מתקרב להשבעת ממשלתו השישית? למרות המצב הפוליטי המורכב בו הוא שרוי, נדמה שראש הממשלה הצליח לגייס לשורותיו את מי שלאורך מערכת הבחירות הקפיד להיות בין שני הגושים, את יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט.

השניים, שנפגשו היום בצהריים, הורו לצוותי המשא ומתן שלהם להמשיך ולהיפגש בניסיון להגיע להסכמות, והערב נודע כי גם מחר ב-11:00, שעות בודדות לפני תחילת טקסי יום הזיכרון, האישים יישבו לפגישה בלשכת ראש הממשלה, ברחוב קפלן בירושלים.

הרקע להתקרבות קשור בלחץ נתניהו על בנט שלא לנטוש את גוש הימין, גם לא בתמורה לראשות ממשלה מיידית בצד השני, אך לא פחות מכך - להסלמה מול איראן.

בנט, שר הביטחון לשעבר, מודע למתרחש ולמערכה המתחממת בין הצדדים, ובנאומו היום אף התייחס לכך יותר מנאומיו בעבר: "ישראל מתמודדת עם אתגרים עצומים - איראן, האג, חל"ת, היעדר מינויים, היעדר תקציב - ואנחנו צריכים להתמקד בזה. ישראל צריכה להתמקד בחבלה באויבים ולא בחבלה בעצמה".

עם זאת, ב'ליכוד' עדיין חוששים מכך שבנט לכאורה משדר התקדמות במו"מ כדי להצדיק הרכבת ממשלה עם לפיד, אם נתניהו יכשל בעוד שלושה שבועות ויום. דוגמה לכך נראתה היום בכנסת, כשנציגי 'ימינה' סירבו לתמוך בעמדת 'הליכוד' באשר לחלוקת המקומות בוועדה המסדרת, עניין שהוביל לפיצוץ בדיונים ולדחיית ההצבעה בשבוע נוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר