החלטה דרמטית

בית המשפט קבע: ועדת הרבנים לענייני תקשורת - תפורק

לאחר דיונים שנערכו במשך שנים, החליט בית המשפט להוציא צו פירוק לעמותה, זאת לאחר טענות לאי-סדרים כספיים, שנמצאו בבדיקת רשם העמותות • כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא אתמול (שני) צו פירוק לעמותת 'ועד הרבנים לענייני תקשורת', זאת לאחר בדיקה מעמיקה שערך רשם העמותות ורשויות נוספות, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת'.

בהחלטת בית המשפט, הנפרסת על 12 עמודים, הוחלט למנות את עו"ד רונן מטרי למנהל מיוחד של העמותה. 'כיכר' עם החלטת בית המשפט.

בנימוק להחלטה למתן הצו נכתב, כי "במהלך שנות פעילותה קיבלה העמותה כספים בהיקף משמעותי מחברות סלולר, עמן התקשרה בהסכמים לצורך מימון פעילות מוקד טלפוני ללקוחות המעוניינים בטלפונים כשרים".

אלא שלאחר מכן, לטענת בית המשפט, העמותה העבירה את הפעילות לחברות שחלקן מופעלות על ידי בעלי תפקידים בעמותה.

"בשנת 2007 העבירה העמותה פעילות זו לחברות פרטיות שונות, כאשר העמותה איננה מקבלת תמורה בגין העברת הפעילות ותוך שהיא מאפשרת לגורמים פרטיים לעשות שימוש בשמה של העמותה במטרה לגרוף רווחים. בתוך כך, עלה חשש כי הפעילות הועברה לגורמים פרטיים הקשורים לבעלי תפקיד בעמותה, דבר שעשוי לעלות לכדי חלוקת רווחים".

עם זאת, בית המשפט הדגיש בהחלטתו כי אין מטרת צו הפירוק להביא לסגירת העמותה. "בסופו של תהליך, העמותה תוכל להמשיך את פעילותה בצורה תקינה". אמר השופט אביגדור דורות.

השופט התייחס לטענות לפיהן אין תחליף לוועדת הרבנים, מכיוון שהיא היחידה שמספקת את המכשירים הכשרים אמר השופט כי "בכל הנוגע לטענת העמותה, כי מתן צו פירוק ישאיר את מאות אלפי המנויים "תלויים באוויר", וללא פתרון הילכתי, יש לציין את דברי בא כוח הרשם בדיון לפיהם, בעל התפקיד שימונה, יתנהל מול וועדת הרבנים ובהתאם לחוק העמותות".

גם נציגת הכונס הרשמי הצטרפה לעמדת רשם העמותות ואמרה כי "המהלך איננה חיסול העמותה והפסקת פעילותה, אלא המשך הפעילות כפי שנעשה במקרים אחרים של עמותות שהגיעו להליך של חדלות פירעון שסופו ניהול עצמאי של העמותה לאחר מינוי מוסדות חדשים בפיקוח הרשם ובית המשפט".

בהחלטתו כתב השופט כי "בקשת הרשם מתקבלת וניתן בזאת צו לפירוק העמותה לתפקיד המנהל המיוחד של העמותה, יתמנה עורך-דין רונן מטרי, בכפוף להסכמתו ובכפוף להמצאת התחייבות עצמית".

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', ביקש רשם העמותות מבית המשפט לפרק את העמותה, שכאמור, על פי החשד מתנהלת עם "ליקויים משמעותיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר