מוות ברשלנות

אסון טביעת הנער: ראש הישיבה זומן לחקירה ונעצר

ראש הישיבה בה למד שמעון הלר בן ה-15, שטבע למוות בנחל פרת במדבר יהודה, זומן אתמול לחקירה במשטרה, כאשר בסיום החקירה נעצר רה"י בחשד לגרימת מוות (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום משפחתי)

ראש הישיבה בה למד הנער שמעון הלר ז"ל שטבע בנחל פרת, קיבל אתמול (שני) זימון לחקירה במשטרה, כאשר לאחר החקירה, נעצר הרב בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

עד עתה, מי שהיה עצור בפרשה, היה מנהל הישיבה בן 34 ואב לילדים מירושלים, שעוכב לחקירה בחשד לרשלנותו בפרשה, ומעצרו אף הוארך פעמיים. אתמול, בפעם השלישית, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים.

אתמול כאמור נעצר ראש הישיבה ובעוד כשעה קלה אמור להתקיים דיון בעניינו בבית המשפט בירושלים, כאשר המשטרה תשטח את טענותיה כנגד ראש הישיבה.

נציג המשטרה סיפר אתמול במהלך הדיון, כי הנער חולץ מהמים אחרי 25 דקות. בשטח, הרב תושאל ואמר לשוטרים שהוא אחראי על הטיול ובשל כך עוכב לחקירה בתחנה. לאורך החקירה שמר הרב על זכות השתיקה, ולא שיתף פעולה באף שלב.

"הגענו למסקנה שזה טיול שנעשה דרך מוסד חינוכי", אמר נציג המשטרה, "נבדק אם יש למשיב אישור לגבי הטיול, הוא שמר על זכות השתיקה. לאחר ביצוע פעולות רבות הצלחנו להגיע לחקר חלק מהאמת, אבל יש עוד פעולות בנות שיבוש, כל פעם שמקבלים הארכת מעצר נעשות עוד פעולות חקירה שחלקן מחזקות את החשד בתיק".

פרקליטו של החשוד, עורך הדין שלומי בן שבת שאל: "אתמול נערך עימות בין החשוד למדריך הטיולים?", נציג המשטרה: "מאשר", ומציין כי יש עוד מספרים מעורבים בתיק, אנחנו מנסים לאתר אותם. "יש ראיות שמחזקות את החשד נגד המשיב, עדיין לא סיימנו את החקירה", ציין נציג המשטרה.

בסיום הדיון, אמר השופט בהחלטתו כי מדובר בהארכת מעצר שלישית, בהערכות מעצר קודמות נקבע שיש חשד סביר, מאז הערכת מעצר ביצעה היחידה החוקרת שורה של פעולות חקירה שחיזקו את החשד נגדו, המשיב ממשיך לשמור על זכות השתיקה בחקירה, גם בעימות עם המדריך המשיב שמר על זכות השתיקה. בעקבת כך, קבע: "אני מורה על הארכת מעצרו של המשיב בשלושה ימים".

שתי העדויות הסותרות בפרשה

כפי שנחשף ב'כיכר', משעריה של תחנת המשטרה במעלה אדומים, יצא אמש ש.ו, תלמיד ישיבת 'מרכז הרב', לאחר שסיים למסור עדות שעשויה להיות מכריעה בפרשה.

מי שתומך בחשד לרשלנות הרב בטביעת הנער, הוא דניאל ג'ייקוב, קצין הביטחון של נופי פרת ומהראשונים שהגיעו לזירת האסון, שטענותיו התפרסמו לראשונה בראיון לכתבת 'כאן' כרמל דנגור. אך מנגד, כאמור, עד ראייה למתרחש, שאינו קשור לישיבה, מסר עדות הפוכה, שעשויה לסייע לרב העצור.

כוחות החילוץ מחוץ לנחל (צילום: קבוצת 'במת החדשות')

"באותו זמן אני מגיע לשם, רבע שעה אחרי שהנער טבע, בעקבות טלפון שקיבלתי מ'מוקד בנימין' על המקרה", ממשיך ג'ייקוב. "אני מגיע בריצה; דרך של חצי שעה הליכה עשיתי בשבע דקות. הגעתי, הורדתי את הבגדים וקפצתי למים. כשאני יורד למטה, אני רואה את כל הישיבה עולה למעלה. זה היה לי מוזר. אחרי חמש דקות במים מצאתי את הבחור, הוצאנו אותו והתחלנו עיסויים של רבע שעה, עד שהמסוק של 669 הגיע, וכך חצי שעה אחרי הטביעה הוא הועלה למסוק".

מה אתה רוצה, שהקבוצה תישאר לראות את ההחייאה? הרי אמרו להם ללכת...

"ברור שצריך להזיז את האנשים, בשביל שלא יפריעו בפעולות חילוץ. אבל אם תלמיד טובע, האחרים צריכים להישאר; איש ה'עזרה ראשונה', המדריכים האחרים, המבוגר האחראי. יש פה ילד שטבע! זה לא מעניין אותם? אין כזה דבר שמישהו טובע וכולם הולכים. אם ילד בן 18 אומר ללכת, בזמן שהתלמיד שלך טובע - אתה הולך? זה לא הגיוני.

"לי היתה תחושה שבאירוע הזה היתה הפקרות! עשיתי הכל בשביל להציל את הילד הזה, ואני רוצה לפגוש את המשפחה, לדבר על הרגעים האחרונים של הילד שלהם, הוא נראה ילד חמוד ומתוק. האסון הזה היה יכול להיחסך, אם היו עושים משהו אחד או שניים לפי הנהלים; לא מכניסים תלמידי ישיבה שלא יודעים לשחות לבריכה כזו. זו לא בריכת שחייה רגילה".

מנגד, המטייל ש.ו, שמסר אתמול את עדותו במשטרה, תיאר בשיחה עם 'כיכר השבת': "רבע שעה אחרי שהגעתי לנחל, קבוצה של מטיילים חרדים, משהו כמו 50 אנשים, הגיעו לנחל. החבר'ה שם נכנסו למים, כאלו שלפי דעתי לא יודעים לשחות, ואחרי 10 דקות אני קולט את אחד מהם מתחיל לטבוע; זאת אומרת יורד פנימה למים להרבה זמן, עולה, מנסה לנשום ולא מצליח וצולל שוב.

"ישר אמרתי לחבר שלי שהיה איתי: בוא נקפוץ למים. קפצנו, וניסינו לצלול. מדובר בבריכה בעומק בערך של 5-6 מטר. הצלחנו לצלול, אבל לא להוציא אותו. בזמן הזה המדריכים בעצם לא מבינים שקרה משהו, אז צעקנו להם שיקראו למד"א".

ש. ממשיך: "בינתיים אמרתי לרבנים לפזר את התלמידים, שלא תהיה התקהלות סביב הבריכה. אחרי 7-10 דקות הגיעו שני חובשים, ואז - אחרי רבע שעה מהטביעה - הגיעו שניים שמוכשרים לצלילה, ותוך 5 דקות הוציאו אותו מהמים, כשאנחנו עוזרים להם למשוך אותו, עם חבל ארוך שיצרנו מ'גארטלים' של התלמידים".

"אני לא חושב שהיה שם מישהו שניסה לברוח, אנחנו אלו שמרנו לתלמידים שם שיעלו, בגלל שההמולה שיוצרים אנשים שלא עוזרים, רק גורמת לעוד בלגן", סיים ש.ו. את עדותו, אותה כאמור השמיע גם בפני חוקרי המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר