אסון הטביעה

מעצר ראש הישיבה הוארך עד ליום ראשון

בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של ראש הישיבה שתלמידו שמעון הלר ז"ל, טבע במהלך הטיול בנחל פרת בשישה ימים. העצור הובל לאולם כשהוא אזוק (חדשות חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ראש הישיבה בצאת מהדיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בדיון שנערך בבית המשפט היום (שלישי), המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של ראש הישיבה, שתלמידו טבע בטיול בנחל פרת ב-7 ימים בחשד לגרימת מוות ברשלנות ושיבוש מהלכי משפט. מעצרו הוארך עד יום ראשון

כזכור, ראש הישיבה בה למד הנער שמעון הלר ז"ל שטבע בנחל פרת, קיבל אתמול (שני) זימון לחקירה במשטרה, כאשר לאחר החקירה, נעצר הרב בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

עד עתה, מי שהיה עצור בפרשה, היה מנהל הישיבה בן 34 ואב לילדים מירושלים, שעוכב לחקירה בחשד לרשלנותו בפרשה, ומעצרו אף הוארך פעמיים. אתמול, בפעם השלישית, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים.

נציג המשטרה אמר בדיון הארכת המעצר של ראש הישיבה כי לא התבקש אישור ממשרד החינוך לטיול, גם לא דאגו למדריך מסודר וכי המדריך הגיע על דעת עצמו.

"המשיב חשוד שהוא הוציא לטיול בנחל פרת קבוצת תלמידים שבמהלכה טבע למוות אחד התלמידים ולאחר האירוע הוא נמלט מהזירה, הוא גם חשוד שהיה חלק משיבוש החקירה", טען נציג המשטרה.

עורך דינו נדב גדליהו טען מנגד, כי בזמן שחילצו את הנער מהמים נאמר לו ולקבוצה שלו ללכת מהמקום אך נציג המשטרה הכחיש זאת.

השופטת החליטה לבסוף להאריך את מעצרו בשישה ימים, עד ליום ראשון. בהחלטתה אמרה השופט, כי "מדובר באירוע מצער. המשיב מכהן כראש הישיבה בה למד הנער ובה למדו הנערים שהיו בטיול, החשד הסביר נגד המשיב קיים, בא כוח המשיב טען שמדובר בטיול של קהילה ולא של הישיבה, הדבר מצריך בדיקה וטענה זו מחזקת את החשד לשיבוש".

השופטת אמרה, כי "עולה מהחומר שלפני שמרבית הנערים שהיהו בטיול הינם נערים שלומדים בישיבה ושאלת העובדה כי מדובר בחופשה פחות רלוונטית".

העצור הובל לבית המשפט כשהוא אזוק בידיו וברגליו בניגוד לנהלים והשופטת כתבה בהחלטתה כי "בתחילת הדיון ציין ב"כ המשיב כי המשיב היה אזוק בידיו וברגליו במסדרון ביהמ"ש. תשומת לב המבקשת לכך כי בהעדר דוח קבילה בנוגע למשיב אין לאזוק בשטח הציבורי הן ידיים והן רגליים של עצורים".

מהמשטרה נמסר: "במסגרת חקירת טביעת נער כבן ה 15 בתאריך 5.4.2021 בנחל פרת, הלילה נעצר לחקירה חשוד נוסף מנהל הישיבה בה למד הנער ונחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות. היום הוארך מעצרו בבית המשפט השלום בירושלים עד ליום 18.4.2021. החקירה נמשכת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר