לראשונה מאז המגפה

היכה אברך ש'מדביק את הישוב בקורונה', ומואשם בתקיפה

לא מעט חרדים נתקלו באלימות מילולית ופיזית בתקופת הקורונה, במהלכה תויג המגזר כ'מפיץ מחלה'; בפעם הראשונה, מואשם כעת אדם, שהיכה עד זוב דם וקילל אברך שערך מנין תפילה ברחוב (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Flash90)

פרסום ראשון: שלוחת התביעות של משטרת ישראל הגישה אתמול (שני) כתב אישום נגד אדם שהיכה באכזריות אברך שקיים מנין תפילה במרחב הציבורי, כשהוא מאשים אותו כי בכך הוא מדביק אחרים בנגיף.

כידוע, במהלך השנה האחרונה לא מעט חרדים חוו על בשרם את השנאה, כאשר הותקפו מילולית או פיזית בשל חזותם החיצונית, בעקבות תיוגו של הציבור החרדי כ"מפיץ מחלות".

אף מקרה לא הבשיל לאישום פלילי - עד ליום שני השבוע: בכתב אישום שהוגש לבית משפט השלום בירושלים, תואר תחילה ראשיתו של המקרה החמור: "ביום שבת, ה-21.3.20, סמוך לשעה 10:00, יצא מר מנחם מנדל שיפמן מתפילה שנערכה במקום ארעי, נוכח מגבלות הקורונה, והיה בדרך הביתה".

חרדי מותקף ברחוב, ללא סיבה. ארכיון (צילום: לירן תמרי, mynet ירושלים)

בסמוך למקווה, בישוב מעלה אפרים, פגש שי אלישי כהן בן ה-33 את האברך - מפרט התובע המשטרתי - והחל לצעוק לעברו: "למה אתם עושים מניינים? אתם תביאו את הקורונה לישוב ותדביקו את כולם".

בשלב זה, "כאשר התקרב המתלונן לנאשם, החל זה לקלל אותו, חבט באגרוף באפו וגרם לו לנפיחות ודימום. או אז הגיע המתלונן לביתם של רב הישוב ואשתו, וקיבל מהם טיפול רפואי ראשוני".

התביעה מסכמת: "במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המתלונן תקיפה הגורמת חבלה של ממש, שהיא עבירה לפי סעיף 380 לחוק העונשין, תשל"ז-1977".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר