באופן חריג

הוארך בפעם הרביעית מעצרו של הרב מהישיבה

לבקשת המשטרה, השופט אלעד לנג האריך את מעצרו של הרב המדריך, שליווה את הטיול בו טבע למוות הנער שמעון הלר ז"ל. זו כבר הארכת המעצר הרביעית שלו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת, ובאדיבות המשפחה)

לבקשת המשטרה השופט אלעד לנג האריך את את מעצרו של המדריך החרדי, הרב מהישיבה, שליווה את הטיול לנחל פרת בו טבע למוות הנער שמעון הלר ז"ל. זו כבר הארכת המעצר הרביעית שלו, הפעם בחמישה ימים בחשד לגרימות מוות ברשלנות ושיבוש מהלכי משפט.

במהלך הדיון אמר עורך דינו שלומי בן שבת: "הארכת מעצר רביעית שהם יודעים הכל וחקרו מכל כיוון אפשרי נראה לי כבר שהפעולות היום הן פעולות שחוזרות על עצמן. כפי שטענתי גם בדיונים הקודמים, אני לא ממעיט מהתוצאה הטראגית של האירוע. העבירות שמיוחסות לו הן מסוג עוון, הוא מצוי במעצר 10 ימים בנוגע לעבירת השיבוש. ככל שאני יכול להבין מדובר בעבירה שמוצתה עד דק".

עורך הדין הוסיף, כי "הטענה היא שהוא פנה לאותו מדריך וביקש ממנו שיחליף את אנשי הקשר שלו "שובו בנים" של הטלפון של נחמן אדרי, שהוא ייקח את האחריות ביחס לעבירה של גרימת מוות ברשלנות. הטענה היא שהוא ארגן את הטיול מבלי שהוא קיבל אישור לטיול. משרד החינוך נתן תשובה שלישית, הם הגיעו למסלול ואני מוכן להניח שהוא זה שאישר להיכנס למים".

"מה עוד כבר אפשר לשבש? למה אדם ללא עבר פלילי צריך להישאר במעצר? העדים שעליהם חבריי מסתמכים, שזה המדריך וגם מעורב נוסף ומעורבים נוספים. תמיד אפשר להגיש שבטיול יש 53 ילדים, אנחנו רוצים לחקור את כולם, את ההורים שלהם, את הגורמים הרלוונטיים בקהילה. האם בסופו של יום, בחלוף 10 ימים, אי אפשר להורות על שחרורו לחלופת מעצר", תהה עורך הדין,

השופט כתב בהחלטתו: "בהחלטות קודמות נקבע, כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות למשיב ולכן קיימת עילת מעצר של שיבוש הן לנוכח מהות פעולות החקירה שמבקשת המשטרה לבצע והן לנוכח חשש קונקרטי המתקיים כלפי המשיב לשיבוש מהלכי חקירה. בהחלטה מיום 21.4.12 הורה בית המשפט על הארכת מעצרו של המשיב עד היום , כאשר נקבע כי התקדמות הליך החקירה תיבחן לצד הצורך להמשך הארכת מעצרו של המשיב, החומר הראייתי שנוסף לתיק מאז הארכת המעצר האחרונה לא חיזק באופן משמעותי את החשד המיוחס למשיב, אך זה נותר בעוצמה גבוהה, כפי שהיה בהארכת המעצר הקודמת".

"על אף העובדה שהחשד הסביר בעניינו של המשיב לא יתחזק משמעותית, על מנת להבטיח את ביצוע פעולות החקירה כאן מבקשת המשטרה לבצע, קיים הכרח של ממש בהותרתו של המשיב בתנאי מעצר ואין מקום בשלב הנוכחי לשקול בחיוב חלופת מעצר אדוקה ככל שתהיה, לגבי עילות מעצר, מצדיק, פיקוח צמוד של בית המשפט על התקדמות הליך החקירה מתוך שאיפה להביא לסיומה, לאחר מיצוי הליך החקירה כל עוד המשיב נתון בתנאי מעצר, בשים לב לעבודה כי אנו נמצאים בפתח יום העצמאות המתחבר לסוף שבוע ארוך, היינו, הכולל את יום השבת, בדגש על העובדה כי כלל המעורבים באירוע הינם אנשים שומרי שבת, אני רואה לנכון להאריך את מעצר המשיב בחמישה ימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר