פרסום ראשון

הקנאי סירב לשתף פעולה עם המדינה; התיק נגד הקצין שהיכה אותו נסגר

בתקופה בה הופרו תקנות הקורונה ב'מאה שערים', קצין משטרה היכה צעיר שנחשד כי ירק על שוטר וקילל אותו • זו הסיבה שבמח"ש סגרו לאחרונה את התיק נגד הקצין (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
התקיפה האלימה (מצלמת אבטחה)

פרסום ראשון: במח"ש הוחלט לאחרונה לסגור תיק נגד קצין משטרה שפורסם ב'כיכר השבת' כיצד הוא מכה באגרופים צעיר חרדי, זאת לאחר שהמותקף לא הסכים לבוא ולהעיד בפני החוקרים.

החקירה עסקה בחלק מהאירועים הקשים שהתרחשו בליל 'שבת הגדול' בשנה שעברה, בשכונת מאה שערים בירושלים, אירועים שהותירו טראומה בלב התושבים שאף הקימו מיצג הנצחה לזכרם.

אחד המותקפים במהלך שבת זו, היה צעיר המשתייך לחוגי הקנאים, שלפי המשטרה ירק על שוטר וקילל אותו, ולכן נעצר בידי קצין - תוך הפעלת אלימות רבה, לפי עדי ראייה שנכחו במקום.

אירוע חמור זה, אחד מני רבים בתקופת הפרות הקורונה המתוחה, החל להיחקר במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, בחשד לחריגת השוטר מסמכותו, בעקבות חשיפת התיעוד המזעזע ב'כיכר השבת'.

שוטרים ב'מאה שערים'. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלא שהמותקף, כך נודע ל'כיכר השבת', המשויך ל'נטורי קרתא', סירב בעקשנות לשתף פעולה עם "החוקרים של המדינה הציונית", כהגדרת חבריו, בעוד אלו מנסים שוב ושוב ליצור איתו קשר ולהפציר בו, אך לשווא.

בשל כך, חוקרי מח"ש התקשו להגיע לחקר האמת בתיק זה, והחליט לסיים את ההליך הפלילי נגד הקצין המכה ולהעביר את הטיפול בו למחלקת המשמעת של משטרת ישראל.

במענה לפניית 'כיכר השבת', הגיעה תגובתה הרשמית של המחלקה לחקירות שוטרים, בה נכתב: "במהלך אכיפת הנחיות הקורונה בשכונת מאה שערים, התעמת שוטר עם אזרח, שסירב לעטות מסכה וירק פעמיים ומקרוב בפניו של השוטר. בהמשך היכה אותו השוטר, בניסיון להדוף אותו".

"במח"ש נפתחה חקירה, נעשו ניסיונות רבים לאיתור האזרח והשוטר נחקר באזהרה; בסופה של החקירה, הוחלט להעביר את התיק לבחינת מחלקת משמעת במשטרה, וזאת כי לא היה ניתן לקבוע כי השימוש בכוח חרג בצורה משמעותית המצדיקה העמדתו לדין פלילי", נמסר עוד בתגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר