יום העצמאות

מזכיר המדינה: "ברכות חמות לעם בישראל"

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, שיגר ברכה מצולמת לעם בישראל החוגג את יום העצמאות: "המחויבות שלנו לביטחון ישראל היא ברזל. מצפים לחזק את כל היבטי השותפות"(עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: משרד החוץ)

אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארה"ב, שיגר הלילה (חמישי) ברכה מצולמת לעם בישראל החוגג את יום העצמאות: "המחויבות שלנו לביטחון ישראל היא ברזל. מצפים לחזק את כל היבטי השותפות".

בברכתו אמר: "לכבוד יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל, אנו מצדיעים לכם על הנחישות, הגבורה וכוח ההמצאה שאפשרה למדינתכם לעמוד איתנה ומשגשגת לאורך שנותיה. מחויבותה של ארה"ב לישראל חקוקה בברזל וביחד אנו עובדים על מנת לחזק את כל ההיבטים בשותפות הזו, בדיוק כפי שעשינו מאז שארה"ב הכירה לראשונה במדינת ישראל בשנת 1948".

בלינקן התייחס בדבריו להרחבת מעגל השלום במזרח התיכון ואמר: "ארצות הברית מברכת ותומכת בהסכמי הנורמליזציה האחרונים. אנו נמשיך לעודד מדינות נוספות לנרמל את יחסיהן עם ישראל ונחפש הזדמנויות נוספות להרחבת שיתוף הפעולה בין מדינות האזור. כתוצאה מכך אני מצפה שקבוצת המדינות החברות של ישראל תגדל אף יותר בשנה הקרובה".

באירוע יום העצמאות הווירטואלי שערכה שגרירות ישראל בוושינגטון, אמר השגריר גלעד ארדן: "אמנם יש לנו לעתים דעות שונות, אבל הקשר החזק והברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית- לעולם לא תישבר.

"אנו מאמינים בערך הדמוקרטיה ואנו מקדשים את זכות האדם לחירות ולשוויון ותמיד נחתור לסובלנות, להבנה ולקבלה של האחר. אנו דוגלים בזכותו של הפרט לחיות את חייו בביטחון ונמשיך להיאבק בשנאה. העקרונות הללו אותם ישראל וארה"ב חולקות, יחד עם הזכות להיות עם חופשי בארצנו, הם המחבר את המדינות שלנו בקשר חזק שלעולם לא יישבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר