"זה לא חג העצמאות"

מרן הגר"ע יוסף: אסור לנו להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה

בשיעור שמסר מיד לאחר תפילת שחרית ביום העצמאות תשס"ט, התייחס מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל לניסים שנעשו בהקמת המדינה והדגיש: "מתפללים שתקום פה ממשלה שכולם יראי שמיים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מתוך פייסבוק, אבישי בן חיים. תמונה: קובי גדעון, פלאש 90)

"אסור לנו להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה. ברוך ה', הרבה ה' איתנו, 'הרבה ארבה את זרעך'", כך התבטא מרן פוסק הדור, ריבנו עובדיה יוסף זצוק"ל, בשיעור שמסר בבית מדרשו ברחוב הקבלן 45 בירושלים, בבוקרו של יום העצמאות תשס"ט.

מרן פתח את דבריו וציטט את הפסוק 'ונתת ליראיך נס להתנוסס', והוסיף: "עושים לו משמים נס? צריך להודות לקב"ה ואז יהיה לו נס יותר גדול. למשל ילד בא אצלי 'רוצה סוכריה', לקחתי סוכריה נתתי לו. אומר: 'תודה רבה', עומד ומודה ומברך ומברך ומברך. אמרתי 'זה נתתי לו סוכריה כך עשה, מחר אני אתן לו קופסת שוקולד מי יודע מה יעשה, ירקד'.

"כך הקב"ה: כשהוא עושה לנו נס ואומרים שירה - עושה נס יותר גדול, נס להתנוסס. תמיד צריך להודות לקב"ה. גם כן אנחנו ברוך ה'.

"אנשים אומרים 'חג עצמאות' מה זה חג העצמאות?, זה לא חג העצמאות אנחנו חושבים על עיקר הדבר: זה שיש פה ממשלה יהודית. מה היה פה? המנדטורים, אלה האנגלים ימח שמם שונאי ישראל כל מי שרצה לבא לארץ צריך סרטיפיקט בלי זה לא ייכנס, פרוטקציות וזה וזה".

"בזמן שהיה המנדט לפני קום המדינה היה 650 אלף איש בכל ישראל, 650 אלף. ועכשיו למעלה מחמישה מיליון. ומה זה?... אנחנו מתפללים עוד לקב"ה שיוסיף אחריתנו לראשיתנו ויהיה לנו ממשלה שכולם יראי שמיים כולם צדיקים כולם אוהבים את התורה, כך אנחנו מתפללים".

מרן הוסיף: " אסור לנו להתכחש לנס שעשה לנו הקב"ה. ברוך ה', הרבה ה´ איתנו, 'הרבה ארבה את זרעך'. עוד יהיה כהנה וכהנה. כל יהודי שנמצא בחו"ל רוצה לבא, אהלן וסהלן, פותחים לו כל שערינו לפניו. לא אומרים לו 'תביא סרטיפיקט, תביא כך, תביא כך'. לא יביא. אם רואים אותו זה ברכה שיבוא לפה".

בסיום דבריו הוסיף פוסק הדור: "בזמן המנדט לא היה תלמודי תורה לא היה חינוך עצמאי. החינוך העצמאי יש עשרות אלפים. תלמוד תורה יש עשרות אלפים. כולם לומדים רק תורה. קודם לא היה זה. אנחנו צריכים להודות לקב"ה, ברוך ה' נתן לנו כוח לעשות חיל להרבות תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר