מחוקקים בארה"ב שוקלים לבטל את העסקה עם איחוד האמירויות

יו"ר וועדת החוץ האמריקנית, וועדה שמהווה גורם משמעותי במדיניות החוץ של ארה"ב, אמר כי "יש לו שאלות רבות על העסקה" שאמורה להביא מטוסי F-35 מתקדמים לידם (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מטוס F-35 (צילום: שאטרסטוק)

מחוקקים בארצות הברית הביעו דאגה מעסקת הנשק שנחתמה עם איחוד האמירויות בסוף ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ כחלק מהתמריצים שניתנו למדינה המוסלמית בחתימת "הסכם אברהם" לנורמליזציה עם ישראל. בעסקה אותה מאיימים האמריקנים לבטל נכללים גם מטוסי F-35 מתקדמים.

"יש לי שאלות רבות בנוגע להתקדמות של ממשל ביידן בנושא העברת מטוסים קרב, רחפנים, תחמושת ונשק אחר", אמר ראש ועדת חוץ, חבר הקונגרס הדמוקרטי גרגורי מיקס, "למרבה המזל, אף אחת מההעברות לא תתקיים בזמן הקרוב כך שיהיה לקונגרס מספיק זמן כדי לבחון את התנאים", אמר.

אחת הדאגות שהעלו המחוקקים בנוגע לעסקה היא פגיעה אפשרית באוכלוסיה האזרחית בתימן, אם באמירויות ישתמשו בנשק הקטלני נגד המורדים החות'ים.

כזכור, כבר לפני כשלושה חודשים מיד עם כניסתו של ביידן לבית הלבן גורמים במחלקת המדינה האמריקנית עדכנו כי הנשיא ג'ו ביידן החליט להקפיא את עסקת מכירת מטוסי הקרב החמקנים מסוג F-35 לאיחוד האמירויות.

במחלקת המדינה הסבירו, כי מדובר בחלק מ"בחינה שגרתית" שעושה הממשל החדש למכירות הנשק של הממשל הקודם, וכי גם עסקת הנשק עם סעודיה טרם יצאה לפועל מאותה סיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר