פרסום ראשון • צפו

אבי הנער שטבע: 'אני מרוסק; אנא! שחררו את הרבנים שלו'

אחרי סיום ימי ה'שבעה' על בנו שמעון ז"ל בן ה-15, שטבע בנחל פרת, התיישב הרב נתן הלר, ופתח את סגור לבו: בתיעוד ראשוני, נראה האב השכול קורא להפסיק לייחס לרבנים אשמה, באסונו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הרב נתן הלר, אביו של הנער שמעון ז"ל, מדבר לראשונה מול מצלמה, ומבקש מרשויות החוק להניח לרבנים שליוו את הטיול בו בנו טבע, ולאחר מכן נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות ושיבוש הליכי משפט.

כזכור, האסון שבלט ב'בין הזמנים' האחרון, של חודש ניסן, היה מקרה הטביעה בנחל פרת, כאשר תלמידי ישיבת 'חכמה ודעת' של קהילת שובו בנים יצאו למסלול שבמדבר יהודה, ואחד מהם, שמעון הלר בן ה-15, לא שב ממנו בחיים.

אלא שבשונה מאסונות רבים אחרים, הפעם הוא גרר שני מעצרים. תחילה של ה'משגיח' בן ה-34 שנכח בטיול, ולאחר מכן אף של ראש הישיבה. המשטרה העלתה חשד בעיקר לעבירה של גרימת מוות, זאת לנוכח עדויות סותרות שנחשפו ב'כיכר השבת'.

שמעון הלר ז"ל (באדיבות המשפחה)

הפרשה עוררה סערה רבה, בין היתר כאשר כחלק מחקירת הפרשה, ערכה המשטרה בדיקה חיצונית בגופתו של הנער, טרם הלוויתו, ובבית החולים הדסה עין כרם נערכה מחאה גדולה על כך, שנתקלה בכוחות לפיזור הפגנות.

לאחרונה, כאשר קם האב השכול מה'שבעה' על בנו, הוא אמר את הדברים הבאים: "אני פה בלב כואב ושבור לרסיסים. קשה לאחות את השבר מול כוחות הרוע, שלא מותירים ברירה. זה עתה קמנו משבעת ימי האבל על בננו אהוב ליבנו שמעון היקר, שסיים את שליחותו בזה העולם והשיב את נשמתו בטהרה לבורא עולם".

"אנו בטוחים ומרגישים, שנשמתו לא מוצאת מנוח, כשהוא רואה מלמעלה מה מעוללים לרבו, המשגיח הנערץ והמסור, על לא עוול בכפו - זה שהתמסר למענו כל השנה והשקיע בו את כל כוחו, כשהקשר הידידותי ביניהם בלתי נשכח, והביא אותו לעליה ולקידום למעלה מן המשוער".

"כל זה, למרות שהטיול היה שלא בזמני מסגרת הישיבה, ואף שלא עשה דבר וחצי דבר שהביא לפטירתו הטראגית של שמעון ז"ל, וכמובן הכל גזירת שמים שאין לנו שום השגה וחקירה בה".

ה'משגיח' המסור, בהארכת מעצרו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"את העלילות והמעללים של השלטונות נאלצנו להרגיש בעורפנו במלוא העוצמה, עוד כשאלו התעקשו לנתח את גופתו, וזאת בניגוד מוחלט לדעת ההלכה ולדעתנו. עברנו ייסורי נפש וגוף איומים, ברגעים הקשים ביותר שיכולים לעלות על הדעת, והכל לצורכי מיקוח".

"כשהם הבינו שלא ניכנע בקלות, כי עמדנו כחומה בצורה בשעה הקשה בבית החולים על מנת למנוע את העברתו למכון אבו כביר, נשלחו למקום כוחות רעולי פנים, שהחלו להכות באכזריות נוראה וללא רחם בבני המשפחה ובאנשים שבאו לעמוד לצדנו ברגעים הקשים, וכך שלפו בביזיון את גופתו והעלימו אותה לשעות ארוכות, תוך ביזוי חמור של הנפטר".

"וכאילו לא מספיקים כל הטרגדיה והסבל שעברנו, ואנו עוברים, כעת מתעקשים השלטונות להעביר סבל קשה עוד משפחה תמימה, שאביהם נמצא תחת מעצר מיותר לחלוטין, שאין ספק שזה רק מפריע לנשמתו, למנוחתו ולנחלתו של שמעון ז"ל".

הלוויה הכואבת (צילום: מוישי ז')

"אנו קוראים מפה לאותם אלה שמחפים על רשעותם בטענה של כביכול צדק ויושר מדומה: הפסיקו את המשפט הראוותני והמיותר הזה, הסירו את ידיכם הטמאות מעל ידיו הטהורות והנקיות של המשגיח הצדיק ושחררו אותו לאלתר, למען מנוחתו של בננו, שנשמתו זועקת בצער את אשר מעוללים בשמו, ולמען משפחתנו שעוברת ימים לא קלים".

"עזרו לנו לאחות את השבר, וחלילה לא להפך", מסיים האב השכול הרב נתן הלר את זעקתו, טרם הקמת המצבה, ובעוד רבותיו של בנו נתונים במעצר מתמשך בחשד שגרמו למות תלמידם האהוב.

צפו בדבריו המרגשים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר