סאגת ההגבלות בהר

"זו סכנת נפשות! מונעים מים מהעולים בל"ג בעומר למירון"

בעוד מסעדות פועלות בארץ באופן מלא, בלי מגבלות, העולים לציון הרשב"י במירון בל"ג בעומר עלולים להיקלע לצמא ורעב, בשל התנהלות בכירי המשטרה - כך לפי אנשי ה'הכנסת אורחים' באתר (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
חלוקת האוכל והשתיה במירון. ארכיון (צילום: צביקה גרוניך. תמונה: דוד כהן)

האם מדינת ישראל מנסה להצר את צעדיהם של העולים למירון בל"ג בעומר? כך לפחות בטוחים עסקנים חרדים המנסים לדאוג לאספקת מזון לבאים לציון הרשב"י ונתקלים במכשולים.

במכתב מיוחד, שנשלח מטעם ארגוני ה'הכנסות אורחים' במירון, לשר אריה דרעי, נטען כי בהוראת אנשי המשטרה, התקבלה החלטה שלא לאפשר חלוקת אוכל ושתיה לרבבות העולים למירון ביום המיוחד.

הרב מאיר קרליבך, הרב יעקב פרלמוטר והרב בערל פריד, מי שאחראים ל'הכנסת האורחים' ההמונית במקום, פותחים את מכתבם כך: "לאחר שבשנה שעברה, לצערנו בעקבות מגפת הקורונה, לא התקיימה הילולת ל"ג בעומר במירון כבכל שנה, שמחנו כמו כל עם ישראל, לשמוע על קיום ההילולא כרגיל השנה".

"היום הופתענו לשמוע מבכירי המשטרה בשטח", עובר המכתב לטענות האקטואליות, "שהם לא יאפשרו חלוקת שתיה ומזון במירון בל"ג בעומר, בשעה שמאות אלפי אנשים שמגיעים למירון, יוצאים מביתם לזמן ממוצע של כ-12 שעות, ואשר על כן, מניעת חלוקת מים ומזון קל לעולים מירונה, הינה סכנת נפשות של ממש".

עוד מציינים אנשי החסד, כי בשעה שכל המסעדות בארץ פועלות באופן מלא, ללא שום מגבלות, אין שום סיבה שהילולת ל"ג בעומר תוחרג.

"אנו מבינים את החששות, ויש לנו פתרונות מעשיים לכל חשש שעולה, למשל הקמת אוהלים פתוחים שבהם יישבו ויסעדו. בטוחים אנו שפעילותכם לכבוד רשב"י תשפיע לכם שפע רב", חותמים העסקנים את מכתבם לשר דרעי.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב'כיכר השבת', כי למרות הדיבורים על חגיגות המוניות כתמיד, בשל מיגור נגיף הקורונה, נציגים ממשרדי ממשלה הבהירו במהלך ישיבה שהתקיימה עם ח"כים חרדים, כי יאשרו אלף איש בלבד לכל 'הדלקה', והמשטרה אמרה על כך כי זה מהלך ש"אי אפשר לאכוף".

חברי הכנסת של 'יהדות התורה' פרסמו בעקבות כך הודעה חריפה, נגד הטלת הגבלות על ההדלקות בל"ג בעומר בציון הרשב"י במירון, והזכירו כי "רבבות ממלאים את הקניונים באין מפריע", ואף השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הביע עמדה זהה.

יצוין, כי במשטרת ישראל מכחישים את טענות העסקנים החרדים כעת, באשר להצרת צעדיהם בהכנסת מזון ושתייה למתחם, ואומרים כי מקורה של הגבלה זו אינו מהם.

המכתב שנשלח
המכתב שנשלח
הגדלה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר