האסון בנחל

'המתה בקלות דעת': מעצר המנהל הוארך, המשגיח שוחרר

משגיח הישיבה, שתלמידו שמעון בן ה-15 טבע בנחל פרת, שבר את שתיקתו ומסר גרסה לגבי האירוע הכואב בו הוא חשוד, ולכן שוחרר למעצר בית - בשונה ממנהל הישיבה • מנגד, החשד שודרג (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המשגיח, המנהל ותלמידם שטבע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת / צילום משפחתי)

פרקליטות המדינה החליטה להחמיר את החשדות נגד שני הרבנים מישיבת 'חכמה ודעת' של קהילת שובו בנים, העצורים מאז האסון בנחל פרת, בו תלמידם שמעון הלר ז"ל בן ה-15 טבע למוות; לא 'גרימת מוות ברשלנות', אלא 'המתה בקלות דעת' - עבירה שעונשה חמור בהרבה. במקביל, בית המשפט שחרר היום (ראשון) את רבו של הנער, המשגיח בישיבה, למעצר בית, בעוד מעצר מנהל הישיבה מוארך.

בתחילת הדיון בבית המשפט, הגיש נציג המדינה רס"ר מוחמד עראבי, את בקשת המשטרה להאריך בפעם החמישית את מעצרו של המשגיח בן ה-34, ואמר: "המשיב, בפעם הראשונה, מדבר על האירוע ומשתף פעולה בצורה חלקית. בעקבות שיתוף הפעולה שלו, עולה מספר רב של פעולות אשר הפרקליטות נתנה כהשלמות".

"בית המשפט אמר שאם לא תהיה התפתחות המשיב ישוחרר, ואכן ביצענו מספר פעולות חקירה שאכן קושרות אותו לאירוע. אמנם זוהי הארכת מעצר חמישית, אך יש לציין שכל פעם קיבלנו זמן קצוב, ועל כן אנו מבקשים חמישה ימי מעצר נוספים".

מנגד, בא כוח החשוד, עו"ד בן שבת, טען: "בשלוש הארכות המעצר הקודמות קבע בית המשפט כי העובדה שהמשיב שומר על זכות השתיקה ולא מקדם את החקירה, היא בין היתר עילה להארכת מעצרו. וכן שככל ולא תחול התפתחות דרמטית, תישקל האפשרות להורות על שחרורו. ואכן, בהארכת המעצר האחרונה הוא מסר גרסה".

"בסופו של יום, מדובר באירוע שלא משנה כמה מנסים לרבע את המעגל, אלו אותם אנשים ידועים שנחקרו כבר מספר פעמים. השאלה היא, האם עכשיו, לאחר שהוא מסר גרסה - ואני מבין שלפחות חלקה אומתה על ידי מדריך הטיולים - האם בנקודת זמן זו עדיין צריך להותירו במעצר".

כוחות החילוץ מחוץ לנחל (צילום: קבוצת 'במת החדשות')

כאן הפריד הסניגור בין העצורים, לטובת מרשו: "אני מבין מהדיון בעניינו של האחר, מנהל הישיבה, כי הוא נמצא בראש ההיררכיה, מבחינת האחריות. אך המשיב, לפחות כאן, תפקידו היה להיות ה'מאסף' של הטיול, כלומר לדאוג שהמשתתפים שנמצאים ומשתרכים מאחור, יובאו לאותה נקודת התכנסות של כולם. השאלה היא, בנקודת הזמן הזו, במה האחריות שלו גדולה משל המדריך לדוגמה - שנחקר ושוחרר?".

"כך או כך, בחלוף 15 יום, המסוכנות פה היא נמוכה עד לא קיימת, וחברי נציג המדינה אף לא טוען לה. לכן אני מבקש להתרשם מחלופת המעצר, שלטעמי יכולה לאיין את עילות המעצר הנוכחי", סיים עו"ד בן שבת.

בשלב זה, אחרי הפסקה קצרה, פרסם השופט אלעד לנג את החלטתו, בה נכתב בין היתר: "יוזכר, כי בפרשה זו עצור אדם נוסף, מנהל הישיבה, שמעצרו הוארך היום בהחלטת השופטת בר טל, עד ל-21.04. מחומר הראיות הנמצא בתיק, הכולל כעת גרסה שמסר המשיב בחקירתו האחרונה, ניתן לומר כי קיים עדיין חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות למשיב, באותה דרגה ועוצמה שהייתה מיוחסת לו כבר בהארכות קודמות".

"עם זאת, יצוין, כי טרם חקירתו האחרונה של המשיב במשטרה, שונה סעיף העבירה המיוחס לו, כך שעתה הוא נחשד, בין היתר, בביצוע עבירה של המתה בקלות דעת", ציין השופט.

ובאשר לנימוקי המדינה: "המבקשת עותרת לביצוען של שבע פעולות חקירה, בהתאם למסמך השלמות חקירה מטעם הפרקליטות. על אף שפעולות החקירה המבוקשות ניתנות ביסודן לשיבוש, הרי שרק אחת מתוך פעולות אלה מתייחסת באופן ישיר למשיב בעניינינו; לנוכח כל האמור, ניתן לומר כי החקירה בעניינו של המשיב עצמו - במובחן ממעורבים אחרים בפרשה - הגיעה לכלל מיצוי".

"משכך הם הדברים, אני סבור כי הגיעה העת להורות על שחרורו של המשיב, בתנאים אשר יבטיחו המשך ביצוע פעולות החקירה בתיק, ובראשן פעולות הניתנות לשיבוש, כמו גם יאיינו את המסוכנות המתקיימת בעניינינו, על אף שהיא אינה בדרגה גבוהה כפי שנקבע בהחלטות קודמות".

מסקנתו של השופט לנג, לפיכך: "שחרור המשיב בערבות כספית, תוך איסור יציאה מן הארץ עד ל-18.05, איסור על התקרבות לישיבה בה עבד טרם האירוע או לימוד בה, לרבות מרחוק, וזאת עד ל-07.05, איסור מוחלט על יצירת קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים בפרשה ומעצר בית מלא בבית אביו" (רב מוכר של אחת מקהילות ברסלב).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר