ביוזמת דרעי

הצעה חדשה לפלונטר הפוליטי; העם יכריע

דיווח: על פי הצעתו של דרעי ובתמיכתו של בנט, בימים האחרונים עלה לשולחן הצעה חדשה - להעביר חוק לבחירות ישירות לראשות הממשלה, בלי בחירות לכנסת (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ארכיון. נתניהו ודרעי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הפלונטר הפוליטי נמשך, ולעת עתה נראה כי אין מנוס מהליכה לבחירות חמישיות, אלא שיוזמה חדשה אותה מגלגל שר הפנים אריה דרעי, יכולה למנוע את ההליכה לבחירות, כך על פי דיווחו הערב (ראשון) של הפרשן הפוליטי עמית סגל.

על פי הדיווח, נתניהו מבין, שבמצב הנוכחי - כאשר סמוטריץ' לא יצטרף לממשלה עם עבאס וסער לא יצטרף לממשלה בראשותו - אבדו הסיכויים לממשלת גוש הימין.

אך נתניהו מוכן ללכת על היוזמה אותה הציע שר הפנים אריה דרעי, ולפיה, ייערכו בישראל בחירות ישירות לראשות הממשלה וללא בחירות נוספות לכנסת.

בפגישה שנערכה היום, בין בנט לדרעי, העלה האחרון את היוזמה, וכעת הוא ממתין לתשובתו, כאשר כאמור נתניהו ככל הנראה יתמוך אף הוא בהצעה.

לטענת סגל, כבר השבוע יוגש ככל הנראה חוק בנושא למליאת הכנסת, כאשר הצפי הוא שרע"מ תתמוך בהצעת החוק הזו, משום שאינה מעוניינת להליכה לבחירות חמישיות.

כזכור, מוקדם יותר הערב, נאם יאיר לפיד ואמר: "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה בחירות חמישיות. אנחנו חייבים ממשלת אחדות ישראל, לא ממשלת ימין ולא ממשלת שמאל".

"בשנתיים האחרונות הפוליטיקה רק כיתתה את הפצעים. אנחנו רוצים עכשיו ממשלה רגילה - כי זה הדבר הנכון. אני מצטרף לדבריו של בנט - שישראל לפני הכל".

הנאום המלא הערב של לפיד (הפייסבוק של לפיד)

"בממשלת האחדות", הבהיר לפיד: "תהיינה מפלגות ימין, מרכז ושמאל. נפגשתי עם ראשי מפלגות, וכולם מבינים שזו העת לשים את השנאה בצד ולעבוד יחד. לא נעבוד בשביל עצמנו, אלא בשביל אזרחי ישראל".

"זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו מאמינים בטוב משותף זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו מאמינים בטוב משותף זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו מאמינים בטוב משותף זו תהיה ממשלה שתביא יציבות".

"אנחנו מאמינים בטוב משותף", אמר לפיד, "זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו מאמינים בטוב משותף זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו מאמינים בטוב משותף, זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו מאמינים בטוב משותף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר