תקיפת חרדים בידי ערבים

השר אמיר אוחנה: "הנחיתי את המשטרה לפעול בחומרה"

בעקבת גל תקיפות החרדים בידי ערבים, אומר השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כי הנחה את המשטרה לפעול בחומרה נד המקרים האלה וציין כי אלו 'התקפות שלא צריך להיות להם מקום באף מקום' (ארץ)

השר אוחנה וחלק מתקיפות החרדים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, טיקטוק)

"הנחיתי את משטרת ישראל לפעול בחומרה נגד כל המקרים מהימים האחרונים מירושלים בהם ערבים תקפו יהודים חרדים", כך מודיע הבוקר (שני) השר לביטחון פנים אמיר אוחנה.

השר אוחנה חיזק את כוחות המשטרה "שפעלו למעצרם המהיר של בני העוולה שתקפו את הרב אליהו מאלי ביפו איתו שוחחתי אמש, ושפעלו בעוצמה למניעת הפרות סדר במהלך הלילה".

בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב השר לביטחון פנים כי "הנחיתי את משטרת ישראל לפעול בחומרה נגד כל המקרים מהימים האחרונים מירושלים בהם ערבים תקפו יהודים חרדים רק משום שהם כאלה, התקפות שלא צריך להיות להם מקום באף מקום בעולם – אך בטח לא במדינת הלאום של העם היהודי". השר אוחנה ציין כי "יש כבר מספר עצורים מהאירועים הללו, ויהיו נוספים".

תקיפת בחור הישיבה ברכבת הקלה

השר הוסיף וסיפר על מבצע "רשימה שחורה", במסגרתו נעצרו עשרות סוחרי נשק ואמל"ח, בעיקר מטייבה ומהמשולש, שנועד "לייבש את הביצה הענקית של האמל"ח בחברה הערבית".

"אני סומך על המפכ"ל ועל כוחות משטרת ישראל. הבהרתי להם כי יקבלו את כל הגיבוי למלחמה להשבת החוק והסדר לתושבים כולם", הבהיר השר אוחנה ופנה לבתי המשפט והפרקליטות בקריאה: "אל תקלו ידכם, המדובר במכת מדינה. תפיסות הנשק והאמל"ח וכמות המעצרים בעליה משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד (עוד לפני הקורונה). הציבור כולו מצפה לאכיפה נחושה בדמות מעצרים שירחיקו את העבריינים ויגנו על החברה ועונשי מאסר ממושכים שירתיעו את מי שחושב לצעוד בעקבותיהם".

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', בימים האחרונים נאספו עשרות עדויות של חרדים שהותקפו באזור העיר העתיקה בירושלים, בדרך כלל בידי צעירים ערבים, והתופעה החמורה, כך נראה - צוברת תאוצה.

מדובר בחרדים שעושים את דרכם ממרכז העיר אל הכותל המערבי או בדרך חזרה. קבוצה של צעירים ערבים מתנכלת אליהם, תוקפת אותם באלימות או סתם משפילה אותם, תוך שהם מצלמים את המעשים הקשים ומעלים זאת לרשת ה'טיקטוק', וכך התופעה הפכה לוויראלית.

תקיפת חרדי בעיר העתיקה

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן כינס בימים האחרונים ישיבה מיוחדת כדאי לדון ברצף האירועים הללו. במקביל, במשטרה פתחו בכמה חקירות על מקרים מהסוג הזה, וקוראים למי שהותקף להגיע ולהגיש תלונה בתחנות המשטרה, במטרה לסייע לחקירות להבשיל לכדי כתב אישום נגד המעורבים.

יצוין כי לא רק הולכי רגל הותקפו, גם כלי רכב ואוטובוסים שעשו את דרכם באזור העיר העתיקה בירושלים, נפגעו מהשלכת אבנים בימים האחרונים. במשטרה, מתגברים כוחות ומעלים את הכוננות באזור העיר העתיקה בירושלים ובכלל, בניסיון למנוע מקרים כאלה. גם בקרב הציבור הערבי בעיר העתיקה יש מי שמנסה להרגיע את השטח, בניסיון להעביר את חודש הרמדאן בשקט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר