'אוהב את הקב"ה'

אביו של הנער שנרצח: "אינני יודע למה לקחו לי את הדעת"

מעל קבר הנער שנרצח, במעמד הקמת המצבה עם תום ה'שלושים', הוקראו דברי פרידה - מטלטלים ובלתי נתפסים - שאמר האב שהרג אותו, מתוך תא מעצרו. האמונה עזה; הכאב תהומי • צפו (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(ללא קרדיט)

בבית העלמין באשדוד, הושמעו אתמול (ראשון) לראשונה דברי הפרידה של האב מבנו, אותו הרג לפני כחודש, בביתם שבקרית גת; בדבריו המטלטלים, התייחס האב גם לרקע שהוביל לרצח הבלתי נתפס, וביטא את אמונתו התמימה בקב"ה, שיעזור למשפחתו לשרוד את השבר הנורא.

אחיו, דודו של הנער, המשמש כ'מלמד' בתלמוד תורה באשדוד, הקריא מתוך הדף את הדברים שאמר לו האב מתוך תא מעצרו, לקול בכיים של הנוכחים, בני המשפחה השכולה.

"אבא התקשר אלי בבוקר, ואמר לי", הקדים הדובר וסיפר: "אברמי, אני רוצה לבקש ממך שתגיד כמה מילים כשאתה עולה לקבר, אני רוצה שתגיד כמה מילים בשמי. אמנם זה לא כל כך מסודר, אבל רשמתי מה שהאבא אמר".

כזכור, בפרשה מטלטלת זו, הואשם אדם המוכר כ'מטפל' נפשי בשיטות משלו, בחשד שסיפק סם מסוכן לאב, וכך גרם לו להזיות שהסתיימו באסון הרצח הנורא.

ההספד המלא

"שאולי, בני בכורי, אהובי, ידידי ורעי, הילד שהייתי קרוב אליו מאוד מאוד. אני יודע שאתה יודע היום יותר טוב ממני, יותר טוב ממה שאני יודע, ואני בטוח שאתה מבין יותר טוב ממה שאני מבין".

"לי אין מושג בעולם הזה, בעולם ה'תיקונים', אבל אני יודע שאתה נמצא היום במקום גבוה, ויש לך כוחות לדרוש ולבקש מעל כיסא הכבוד".

"אני לא יכול לשכוח את הרגעים היפים שלנו, היציאות בבוקר שלנו לתפילה, ברכות השחר בחברותא, ההתמדה שלך בתורה, כמה שרצית לעשות נחת לקדוש ברוך הוא".

"אתה בטוח מבין את הסיבה מדוע הקב"ה לקח ממני את הדעת, וגרם לכזה 'הסתר פנים' מסביב, שלמרות שזעקתי לכל כך הרבה אנשים, ששמו לב שאולי יכולה להיות בעיה, ובכל זאת הם לא ראו, והיה הסתר פנים גדול מאוד".

"אבל שאולי, זה כמו שהקב"ה אמר 'שתוק, כך עלתה המחשבה מלפני'... שאולי, אני נמצא רחוק, אני לא נמצא ליד הקבר, ולא זכיתי ללוות אותך בהלוויה, אבל אולי משמיים יזכו אותי ואותך ללכת יד ביד עם משיח צדקנו, במהרה בימינו, ואז נבין הרבה יותר טוב את הכל".

"שאולי, אני ממש מתנצל בפניך, אם במהלך החיים נהגתי משהו שלא כשורה בפניך, אני מבקש שתתחנן בפני בורא עולם עבור המשפחה, עבור אמא, אחיותיך ואחים שלך; הם אומרים לי, הם שולחים לי מכתבים שהם רוצים שאני יבריא ושנחזור להיות משפחה מאושרת כמו שהיינו".

"שאולי, אם זה רצון השם, אז שזה יקרה בקרוב: תתחנן בפני הסבים שלנו, רבי נחמן מברסלב והבעל שם טוב הקדוש, שכבר תבוא הגאולה ושלא נשמע עוד שוד ושבר בגבולינו".

"אנשים אומרים שהיו פה דברים גבוהים ונסתרים, אבל אני לא מבין בדברים גבוהים, אלא רק בדברים נמוכים, וכל עוד שלא יגיע משיח צדקנו, אנחנו לא נצליח להבין".

"תתפלל שאולי, שנבריא בגוף ובנפש, אני - וכל המשפחה. 'בזכות האמונה של נשים צדקניות נגאלו ישראל', ובעזרת השם, בזכות האמונה של אמא עכשיו, נזכה לגאולה הקרובה".

בשלב זה הוסיף הדוד: אבא סיים את השיחה, אבל צלצל אחר כך שוב, ואמר לי שהוא רוצה שאגיד עוד משהו: "שאולי, תלך ותגיד לאייבישטער (להקב"ה), שעל אף כל ההסתר פנים שאנחנו נמצאים פה, אנחנו עדיין אוהבים אותו, ואנחנו יודעים שהכל לטובה".

"באהבה גדולה, אבא. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר