חוק הבחירה הישירה

בכיר ביהדות התורה טוען: דרעי שוחח עם בנט על ממשלה חלופית

יו"ר תקווה חדשה אמר כי "זה שינוי חוקי המשחק תוך כדי המשחק" • יו"ר רע"מ הודיע כי "מפלגתו תבחן את ההשלכות" • ביהדות התורה עוקצים בשיחה עם 'כיכר' את דרעי (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ארכיון. דרעי ובנט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חוק הבחירה הישירה, שמקדמות ש"ס והליכוד, מעיר את המערכת הפוליטית מנמנמת ימי המנדט הקפואים של בנימין נתניהו.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע כי, כצפוי, מפלגתו תתנגד להצעה לקיום בחירות ישירות על ראשות הממשלה בלבד. בפתח ישיבת סיעתו בכנסת אמר לפיד: "זה לא בחירות אישיות, זה בחירות חמישיות.

במקום ממשלת אחדות ישראלית, עוד בחירות. לא צריך עוד בחירות. היו בחירות. הן נגמרו בזה שבפעם הרביעית לנתניהו אין ממשלה. אם הוא לא יצליח להרכיב ממשלה, נבקש מהנשיא את המנדט, כדי להקים ממשלת אחדות ישראלית".

גם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הודיע שיסרב להצעה שעלתה הבוקר על שולחן הכנסת: "עמדתנו לא השתנתה - יש שתי חלופות להקמת ממשלה. האפשרות הראשונה היא ממשלת ימין בראשות מועמד אחר, האפשרות השנייה היא הקמת ממשלת אחדות פריטטית עם הסדרים שיאפשרו לנו לעמוד על הערכים שלנו. שתי האפשרויות עדיפות על בחירות נוספות. לא נכון לשנות את השיטה באמצע ההליך. זה כמו לשנות את הכללים תוך כדי המשחק".

לעומתם, יו"ר רע"מ מנסור עבאס לא שלל אפשרות שיתמוך בהצעה: "אנחנו בוחנים את החוק ואת השלכותיו ועמדתנו תקבע לפי טובת החברה הערבית וטובת רע"מ". לדברי עבאס, את ההצעה לבחירות האישיות קיבל מהליכוד כבר ביום חמישי בלילה, עם צאת יום העצמאות, ולא כפי שדווח שההצעה עלתה בשיחה בין דרעי לבנט אתמול. ב

כיר ביהדות התורה הגיב על הדברים בשיחה עם כיכר השבת: "מוכיח שדרעי דיבר עם בנט על דברים אחרים, ודי לחכימא ברמיזא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר