מחקר: זוגות שמפרסמים הרבה תמונות יחד אינם מאושרים

"אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין", אך בואו נודה על האמת, מדי פעם נחמד לפרסם ברשת איזו תמונה מבילוי זוגי, סתם כך, למען הכיף. אבל כשהגבול נחצה, הוא עלול להעיד על בעיה (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחקר מרתק שנערך לאחרונה, מצא (וקשה לומר שהופתענו), שזוגות אשר משתפים תמונות סלפי שלהם יחד ברשתות החברתיות, נוטים להיות פחות מאושרים מזוגות שאינם עושים זאת.

המחקר, שבוצע על ידי חברת "שוטקיט", שהיא פלטפורמה לצלמים מתחילים ומקצועיים מכל רחבי העולם, סקר 2,000 זוגות בגילאי 18-50 בנוגע לכישורי התקשורת, האמון והקרבה ביניהם וכן בחן את הרגלי השימוש שלהם במדיה החברתית, כדי לאמוד את מידת האושר שלהם.

ממצאי הסקר העלו כי זוגות שחולקים עם הציבור שלוש תמונות סלפי זוגיות או יותר, מדי שבוע, אומללים יותר ב-128%, בהשוואה לאלו ששומרים על מערכת היחסים שלהם לעצמם.

52% מהזוגות שהשתתפו במחקר חולקים תמונות זוגיות שלוש פעמים בשבוע, 24% חולקים תמונות באופן מזדמן ו-8% מהנשאלים אינם מפרסמים את הקשר שלהם ברשת.

הסיבות העיקריות שלהם להימנעות כוללות פרטיות, מבוכה והעובדה שהם אינם משתמשים ברשתות החברתיות.

אחד מגילויי המחקר מצביע על כך שרק 10% מהזוגות שחולקים עדכונים שוטפים בנוגע למערכת היחסים שלהם, רואים עצמם "מאושרים מאד".

46% מהזוגות שלעתים רחוקות מעלים תמונות סלפי דורגו במקום גבוה מאד מבחינת אושר.

"הדעות חלוקות בשאלה האם לפרסום ברשתות החברתיות יש השפעות חיוביות עלינו ועל מערכות היחסים שלנו. ציפינו שיהיו פערים בסקר, אבל לא ידענו עד כמה ההבדל יכול להיות גדול, 128% מאושרים פחות זה סכום עצום!", אומר מרטין סטיבנס, נציג מטעם חברת "שוטקיט".

הוא המשיך והוסיף: "עם זאת, אין זה אומר שכל שיתוף ברשתות החברתיות הוא גרוע, כמובן שלא. כל דבר במינון וכל מקרה לגופו. אנו מקווים שהמחקר סיפק תובנה כלשהי ואולי חומר למחשבה עבור אנשים מסוימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר