ביום שאחרי הדרמה

נתניהו וסמוטריץ' נפגשים; אין ועדה מסדרת

רה"מ ויו"ר הציונות הדתית נועדים בבלפור, אחרי שעבאס טען שהסיבה להצבעתו עם לפיד היא סמוטריץ' • הוועדה המסדרת לא תתכנס היום, אחרי שננעלה ללא הסכמות (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: מארק ישראל סלם - לע"מ, יונתן זינדל - פלאש 90)

שבועיים חלפו מהרגע שבנימין נתניהו קיבל את מלאכת הרכבת הממשלה, אך עדיין המשבר נראה רחוק מסיום. אתמול (שלישי), אחרי הכישלון בהצבעה במליאה על מבנה הוועדה המסדרת, האשימו בליכוד את בצלאל סמוטריץ' באחריות לכך שמנסור עבאס עבר צד. יו"ר רע"מ נתן לכך גיבוי כשאמר: "לא יכולנו להישאר אדישים לגזענות של סמוטריץ' ובן גביר".

למרות שהוא החסם העיקרי בדרך לממשלת ימין בתמיכת רע"מ, יו"ר הציונות הדתית, נועד כעת עם רה"מ במעונו בבלפור. כלפי חוץ סמוטריץ' נזהר שלא לומר שנתניהו עצמו אשם בהכשרת הערבים, אך תוקף בחשבון הטוויטר שלו את חברי מפלגתו ואת עיתונאי הימין. דקות לפני תחילת הפגישה צייץ סמוטריץ': "הפניית העורף של בכירי הליכוד ושל אנשים כמו ריקלין ומגל לנתניהו ולערכיו, ודרישתם ממנו להפר הבטחת בחירות מפורשת ולסכן את ישראל בהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ותהיה נתונה לסחיטתם, היא דבר מדהים. ‏נתניהו הוא אחד המנהיגים בעלי הניסיון והראיה הרחבה ביותר שיש, ואם הוא אומר שהקמת ממשלה שתישען על עבאס היא דבר שאסור לעשות הוא יודע מה הוא מדבר".

בתוך כך, בגוש מתנגדי נתניהו עדיין חוגגים את הניצחון במליאה אתמול, אבל בינתיים הוועדה המסדרת לא התקדמה מאומה: אמש נעל אותה יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, ללא הסכמות, זאת משום שבגוש הנגדי הפילו את הצעתו, וגם היום הוועדה לא תתכנס. עם זאת, בכירי המפלגות בגוש מתנגדי נתניהו צפויים להיפגש היום כדי לדון בשאלות העיקריות שיקודמו בוועדה המסדרת, כמו ראשי ועדות אפשריים והקמת ועדות חשובות לזמן זה. בפגישה לא צפויים לנכוח אנשי ימינה, שכלפי חוץ עדיין משדרים שהם נותנים לנתניהו את הסיכוי להרכיב ממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר