"הוא שינה עמדה?"

יו"ר יהדות התורה גפני ויו"ר יש עתיד לפיד ייפגשו לראשונה

ברקע הייאוש מהאפשרות שנתניהו יצליח להרכיב ממשלת ימין, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני צפוי להיוועד עם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד בימים הקרובים. ליצמן הסתייג: אני לא איש דגל התורה (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באייר תשפ"א | 20.04.21
גפני עם לפיד. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90 / מתוך פייסבוק)

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שצפוי להיות ראש גוש השמאל בממשלה שוויונית עם בנט, ובעתיד לעמוד בראשות הממשלה, ייפגש בימים הקרובים עם יו"ר יהדות התורה משה גפני. כך אישרו ל'כיכר השבת' יודעי דבר בשתי המפלגות.

עבור החרדים, זו תהיה פגישה ראשונה מסוגה אחרי זמן רב, בה בכיר במפלגות החרדיות נועד עם יו"ר יש עתיד, הידוע באידיאולגיה האנטי-חרדית אותה הוא נושא מזה שנים רבות.

בוועידת איגוד התאגידים, שנערכה לפני זמן קצר (שלישי), הביע השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) הסתייגות מפגישה זו, ואמר: "גפני הוא דגל התורה ואני אגודת ישראל. לא תהיה שום קואליציה עם לפיד. תנסו אותי, עד היום לא שיקרתי".

“גפני הוא יו”ר הרשימה, וזכותו לפגוש כל אחד, אך זה לא מחייב אותי ואת סיעתי. אצלנו ה'מועצת' מחליטה, ולא נשב עם לפיד או ליברמן בשום צורה - וגם גפני יודע זאת, כי גם הוא הודיע שנלך רק עם נתניהו, כולל לאופוזיציה", הוסיף ליצמן.

דברי השר ליצמן (צילום: מתוך איגוד התאגידים העירוניים' בפייסבוק)

שר השיכון ליצמן הוסיף שהדגיש: "לא שכחנו מה לפיד עשה לנו, ולא נשב עם מי שרוצה לזרוק אותנו למזבלה...".

יצוין, כי מקורב ליאיר לפיד לא שלל כי ישנם ניסיונות לקיים פגישה גם עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, אך קיום אחת כזו טרם אושר באופן רשמי.

כזכור, במהלך רוב מערכת הבחירות נמנע לפיד בדרך כלל מלהתקוטט פומבית עם החרדים, אך רקם שיתוף פעולה מלא עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהסית נגדם כל העת.

לאחר הבחירות, כולל במסיבת העיתונאים האחרונה שכינס, הבהיר לפיד, במענה לשאלת 'כיכר השבת', כי מבחינתו "דרעי, גפני וליצמן שותפים אפשריים לממשלה".

לפיד, השבוע (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

בינתיים, שבועיים לתום תקופת המנדט של בנימין נתניהו, בליכוד מתחילים לשדר ייאוש מהיכולת להרכיב ממשלה בסבך הפוליטי. יו"ר הסיעה, ח"כ מיקי זוהר, כבר הכריז אמש בוועדה המסדרת כי "הליכוד הולך לאופוזיציה".

ישנם בליכוד אף שסבורים כי אולי יש להשיב את המנדט לנשיא ראובן ריבלין קודם תפוגתו. נכון לשעה זו, ראש הממשלה מסרב כלל לדון בהצעה זו, ומנסה למצוא פתרונות יצירתיים חדשים, מלבד חוק הבחירה הישירה - שלא צפוי להתקדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר