מוותר על עבאס

נתניהו פונה לבנט: "בחירות ישירות - או ממשלת שמאל"

רה"מ נתניהו מרים ידיים מניסיונותיו להרכיב ממשלה בתמיכה מבחוץ של רע"מ • במסיבת עיתונאים לחץ על בנט, ועזב את הפניות לסמוטריץ' או סער: "תסכים לבחירה על ראשות הממשלה" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו, הערב (צילום מסך: מתוך פייסבוק )

לראש הממשלה בנימין נתניהו עברו כבר חצי מימי המנדט להרכבת הממשלה, ואחרי ניסיונות רבים להצליח להרכיב לבדו, הוא מתחיל לפזול לאפשרויות אחרות. נתניהו הבין שהחלטת בצלאל סמוטריץ' שלא לשבת עם מנסור עבאס סופית, וכן שאי אפשר לפתות את גדעון סער בשום מחיר.

כעת נתניהו עובר למאבק על המהלך החדש, שנולד בסוף השבוע שעבר. בסיום מסיבת עיתונאים שכינס בנושא רכש החיסונים התייחס נתניהו למצב הפוליטי, והגדיר אותו כפתיר רק באמצעות חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה.

"יש פתרון לפלונטר הפוליטי. הפתרון הוא בחירה ישירה לראשות הממשלה - לתת לציבור להחליט מי יוביל את המדינה. יש רוב עצום במדינה שתומך בכך, זה חוצה את רוב המפלגות בכנסת", אמר נתניהו.

"הבחירות האחרונות הוכיחו שהציבור רוצה ממשלת ימין. יש בכנסת 65 מנדטים של ימין מובהק והסיבה היחידה שבגללה אי אפשר להקים עכשיו ממשלת ימין זה עניינים אישיים ולא אידיאולוגיים. לכן אפשר להקים ממשלת ימין יציבה לארבע שנים אחרי בחירות בזק לראשות הממשלה. לא צריך לפזר את הכנסת ולא צריך בחירות חמישיות, צריך משאל עם מהיר ולתת לעם להחליט מי יהיה ראש הממשלה. אני אקבל כל תוצאה ואני מקווה שכך ינהגו גם אחרים".

רה"מ הפנה את דבריו אל יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שאתמול הצביע איתו בנושא הוועדה המסדרת, אך ההצבעה נפלה בגלל רע"מ: "אם בנט יתמוך בהצעה הזאת יש לכך רוב. לצערי למרות שאני קיבלתי מנדט מהנשיא להקים ממשלת ימין, בנט מנהל במקביל אלינו משא ומתן להקמת ממשלת שמאל. זה אומר שרק בגלל אמביציה אישית להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים, בנט לא נותן לנו למצות את המנדט ולהקים ממשלת ימין יציבה. אם בנט באמת רוצה ממשלת ימין - שיודיע עוד היום שהוא תומך בבחירות ישירות ונצא מהפלונטר".

יתר על כן, בפעם הראשונה ביטל נתניהו את האפשרות להסתמך על רע"מ ואמר כי זה או בחירה ישירה לראשות הממשלה - או ממשלת שמאל. כך שמבחינתו אילו בנט ולפיד לא יצליחו להרכיב ממשלה, וחוק הבחירה הישירה לא יעבור את מבחן הכנסת, ישראל תצא לסבב בחירות חמישי: "לא צריך את רע"מ, צריך בחירה ישירה כדי שנקים ממשלה. זה פותר את כל השאלה הזאת. יש רק שתי אפשרויות: או ממשלת שמאל עם ניגודים פנימיים, עם עלה תאנה ימני, או בחירות ישירות להקמת ממשלת ימין יציבה. בזה אנחנו יוצאים מהפלונטר ולא צריך גם פתרונות אחרים".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב: "נתניהו, מדינת ישראל לא צריכה עוד מערכת בחירות. זה לא בחירות ישירות, זה מסלול עוקף למריחת זמן על חשבון הציבור. הגיע הזמן להקים ממשלת אחדות ישראלית. זה אפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר