פעמי שלום?

'יתד נאמן' מזמין לשמוע את ספירת העומר של... הרבי מליובאוויטש

האם 'יתד נאמן', הביטאון הליטאי, שופרה של 'דגל התורה', שם את המחלוקות הישנות בצד והחליט לפתוח דף חדש עם חב"ד? אם לשפוט לפי אחת המודעות - התשובה חיובית (עיתונות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הקלטת הרבי מליובאוויטש כשמתקשרים למספר שמופיע ב'יתד' (צילום תמונה ראשית: ארכיון 'כיכר' ולע"מ)

האם ייתכן כי הביטאון הליטאי הוותיק 'יתד נאמן', מראה סימני התקרבות לחסידות חב"ד? כך לפחות נראה בשבועות האחרונים, כאשר העיתון לא מהסס לפרסם פרסומים אודות חב"ד והרבי מליובאוויטש זצ"ל.

לפני תקופה לא ארוכה, הרבה הרימו גבה, כאשר ראו ב'יתד נאמן' פרסום על הרמב"ם היומי של חב"ד - דבר שהיה נראה תלוש מהמציאות עד לא מזמן.

אך נראה שזה הפך לחלק מהמציאות הליטאית, מאז החלו עם ישראל לספור את ספירת העומר, מתפרסם מדי יום ביומו בעיתון הליטאי מודעה הנותנת תזכורת לספירת העומר.

המודעה המתפרסמת מדי יום ב'יתד', לרוב - בעמוד הראשון

רעיון יפה? בוודאי, מה יותר חשוב מלהזכיר לעם ישראל את ספירת העומר (במידה ושכחתם הערב לספור, 'כיכר השבת' כאן - בשבילכם - לחצו כאן), אך ב'יתד' לא הסתפקו רק בזיכוי הנ"ל והוסיפו עוד זיכוי, כאשר במודעה נכתב כי ניתן להתקשר למספר מסוים ולהצטרף לתזכורת טלפונית.

כאשר מתקשרים לאותו מספר שומעים רב חשוב סופר את ספירת העומר, במידה ותהיתם מיהו הרב - בטח תופתעו לשמוע, כי מדובר ברבי מליובאוויטש זצ"ל.

אמנם מדובר באיחוד מרגש בין הליטאים לחסידי חב"ד, אך חשוב להזכיר, כי מי שהקים, יזם וייסד את העיתון, הוא מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, כאשר חלק מסיבת הקמת העיתון, היה האזכורים הדחופים של הרבי מליובאוויטש זצ"ל בעיתון 'המודיע'.

'כיכר השבת', פנה לקבל את תגובת 'יתד נאמן', אך זו טרם הגיעה עד למועד פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר