'פה לא 'בית מוסר''

שבירת החרם על לפיד: גפני לא מתחייב שיתנגד לממשלתו

לקראת פגישתו המתוכננת עם יו"ר "יש עתיד", מגיב יו"ר "יהדות התורה" משה גפני, לסערה הפנימית שהיא עוררה במפלגתו, משיב לטענות ליצמן ומפתיע כשאינו מתחייב שיתנגד לממשלת לפיד (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גפני עם לפיד. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90 / מתוך פייסבוק)

ח"כ משה גפני, יו"ר יהדות התורה, מתייחס הבוקר לסערה הפנימית במפלגתו, שהתעוררה בעקבות פגישתו המתוכננת עם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, אומר בריאיון לתכנית 'אדמקר-לפידות' ב'קול ברמה' כי הוא "לא מקבל תכתיבים מאף אחד" ומסרב להתחייב שיצביע נגד ממשלת לפיד-בנט.

כזכור, אתמול נודע כי לראשונה מזה זמן רב, נקבעה פגישה רשמית בין גפני ללפיד, כשברקע כמובן האפשרות הריאלית כי בקרוב תוטל על האחרון מלאכת הרכבת הממשלה, לאחר שנתניהו ייכשל בכך.

הפגישה, שתיערך ביום שני הקרוב בלשכתו של לפיד בכנסת, גרמה כאמור לחילוקי דעות פנימיים בתוך יהדות התורה, כאשר השר ליצמן הגיב ואמר: " "גפני הוא דגל התורה, ואני אגודת ישראל. לא תהיה שום קואליציה עם לפיד. תנסו אותי, עד היום לא שיקרתי".

"גפני הוא יו”ר הרשימה, וזכותו לפגוש כל אחד, אך זה לא מחייב אותי ואת סיעתי. אצלנו ה'מועצת' מחליטה, ולא נשב עם לפיד או ליברמן בשום צורה - וגם גפני יודע זאת, כי גם הוא הודיע שנלך רק עם נתניהו, כולל לאופוזיציה. לא שכחנו מה לפיד עשה לנו, ולא נשב עם מי שרוצה לזרוק אותנו למזבלה...", הוסיף ליצמן.

דבריו של ליצמן (צילום: מתוך 'איגוד התאגידים העירוניים' בפייסבוק)

כעת, ברדיו קול ברמה, הסביר גפני את עמדתו הנגדית, ואמר: "אני מדבר עם לפיד, כי שלחו אותי לכנסת לעשות את עבודתי, ולא ל'בית המוסר'. גם עם טיבי אני מדבר".

"אני לא מקבל תכתיבים מאף אחד במפלגה", הוסיף יו"ר יהדות התורה. "אני מדבר עם כולם, וזה לא סותר את זה שבסוף כן נלך עם הימין ועם בנימין נתניהו".

כאשר התבקש להתחייב שיצביע עם חבריו נגד ממשלת בנט-לפיד, אם תקום, סירב גפני, ואמר: "אם תתפתח סיטואציה שתתגבש ממשלת שמאל, נלך לגדולי ישראל כדי לקבל את הוראתם, ואני מאמין שנקבל הוראה להילחם בממשלה כזאת".

"יש אפשרות ריאלית שאנחנו בדרך לאופוזיציה", עדכן יו"ר דגל התורה. "כבר היינו שם בעבר, ואנחנו לא נהסס להיות שם אם נצטרך. כשלפיד היה שר האוצר ידענו להיות באופוזיציה, ואפילו היה לנו מעניין...".

גפני אף סיפק תחזית פוליטית לממשלה שכזו: "אם הולכים לממשלת בנט-לפיד, ונתניהו יזוז הצידה, השמאל והמפלגות הערביות יתפנו מהעיסוק בשנאה לנתניהו, ואז יצוצו ביניהם הבעיות האמיתיות".

על שיחותיו עם השחקנים הנוספים בפלונטר הפוליטי הנוכחי, סיפר גפני: "אמרתי לגדעון סער: אתה איש ימין בכמה דרגות למעלה ממני, אז אתה תלך לממשלה עם מרצ? כשאמרתי לו את זה, ראיתי שהוא זע על כסאו באי נוחות. הרצון להזיז את נתניהו, גורם לסדר עדיפות תמוה לחלקים בימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר