תיעוד

האדמו"ר העלה זיכרונות והתרגש מהילדים הרוסים

תיעוד: הביקור הקצר, אך המרומם, של האדמו"ר מנדבורנה במוסקבה, בירת רוסיה - משיחתו עם הרב הראש הגר"ב לאזאר ועד התרגשותו מהילדים שמשפחותיהם התקרבו ליהדות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילומים: לוי נאזרוב)

יהודי מוסקבה, בירת רוסיה, זכו לביקור בזק אך מרומם ורב רושם, של האדמו"ר מנדבורנה, במהלכו הוא נפגש עם רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, בלשכתו שבבנין 'מארינה רושצ'ה' המפורסם, במרכז העיר.

במהלך שיחתם התורנית-חסידית, צללו השני האישים להעלאת זיכרונות מהימים בהם זכה הרבי, עם אביו בעל ה'באר יעקב' זצ"ל, ל'יחידות' אצל הרבי מליובאוויטש זי"ע.

אחרי שהאדמו"ר העלה על נס את תחיית יהדות רוסיה ו"הפעילות רבת הענפים של המארח", איחל והתברך בשתיית ה'לחיים', כי "תימשך ההצלחה בהפצת המעיינות וקירוב הגאולה".

מוסדות תורה נוספים שהקים הרב הראשי, בהם ביקר האדמו"ר מנדבורנה, הם ה'מתיבתא' ותלמוד התורה 'חדר מנחם', שם הוא נשא שיחת חיזוק לתלמידים הרבים, שתורגמה לשפה הרוסית על ידי הרב אפרים בלוי, מראשי המתיבתא, והאציל מברכותיו למאות הנערים הנרגשים.

ביקור מיוחד ערך האורח הנכבד ב'מרכז החסד היהודי שערי צדק', בו הוא ראה מקרוב את פעילות הסעד והעזרה למאות ואלפי יהודי מוסקבה, הנהנים במשך כל השנה מאוזן קשבת לכל בעיה וקושי, ונעזרים במאות העובדים והמתנדבים המסורים.

את תפילותיו ערך האדמו"ר מנדבורנה בבית הכנסת המרכזי 'מארינה רושצ'ה' ובבית הכנסת 'בלשוי ברוניא', שם נפגש עם 'הצדיק מלנינגרד' הרב יצחק קוגן, ממנו קיבל סקירה היסטורית על המקום, ועל יהדות רוסיה בכלל.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר