"זו עסקת זהב"

ההצעה של הגביר: כך תסתיים המחלוקת הגדולה בפוניבז'

האלימות ב'אם הישיבות' עוררה תחושות קשות אצל אחד הגבירים הגדולים - שהעביר "הצעת זהב" ל''שונאים' - במטרה לפתור את הסכסוך, רב השנים, שקורע את הציבור החרדי; כל הפרטים (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הארון המוזהב על רקע 'אוהל קדושים' (צילום: באדיבות המצלם, דוד קשת)

הקרב על הגבעה: בשבוע האחרון, התחדשו העימותים על גבעת הישיבה בבני ברק, כאשר כל פלג בישיבת פוניבז' מאשים את הצד השני, ובינתיים, כלי התקשורת בארץ ובעולם מסקרים בתדהמה את הקרבות בישיבה. היום (רביעי) בצל היערכות המשטרה עם כוחות יס"מ בסמוך לישיבה, תפילת מנחה עברה ללא אירועים חריגים.

סיקור המהומות בפוניבז' >>

התגובות בציבור החרדי וכן בציבור הכללי על האלימות המזעזעת בקרב בחורי הישיבה - היו קשות מאוד, וזאת לאחר שקט יחסי של למעלה משנה בגבעת הישיבה.

ל'כיכר השבת' נודע כי לגביר חרדי גדול וידוע התומך דרך קבע בעולם הישיבות בארץ - ובהרחבה, חרה מאוד הסכסוך בישיבת פוניבז' והחליט לנסות את מה שרבים לפניו נכשלו - ליישב את הסכסוך בגבעת הישיבה.

על פי ההצעה החדשה, הנחשפת לראשונה ב'כיכר השבת', פלג 'השונאים', בראשותו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, יוותרו באופן מוחלט על מה שנקרא היום 'גבעת הישיבה' - שזה כולל את היכל הישיבה עם ארון הקודש המוזהב וחדר האוכל הסמוך לו, יחד עם מספר חדרי שיעורים.

אוהל קדושים ורחבת פוניבז' בצהריים, היום (צילום: דוד קשת)

בתמורה לכך, אותו גביר ישקיע סכומי עתק של עשרות מיליוני דולרים, ויבנה מעל 'אוהל קדושים' (בית המדרש הנמצא למרגלות הישיבה וכיום הוא בשימוש 'השונאים'. ח"ב), שתי קומות חדשות.

על פי ההצעה, מדובר על כ-3,000 מקומות ישיבה חדשים ובית מדרש מפואר וחדש עם העתק מלא של ארון הקודש המוזהב ההיסטורי, הנמצא כיום בהיכל הישיבה.

בנוסף, יוקם חדר אוכל חדש והנגיד יעביר תקצוב של ארוחות התלמידים למשך שנתיים וכן התחייבות לשלם למשך חמש השנים הקרובות את המשכורות של אברכי ישיבת פוניבז'.

גורם המעורה בנושא ומטבע הדברים לא מוכן לחשוף את שמו, מספר ל'כיכר השבת' כי "עד היום היו עשרות הצעות שהונחו בפני שני הצדדים היריבים, אך שום דבר לא היה מעשי וחדשני כמו ההצעה הזו".

מדוע? "הסיבה פשוטה, ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, בין כך כבר לא רוצה לחזור להיכל הישן והוא מעדיף את השקט שיש ב'אוהל קדושים', בשנים האחרונות גם התחדד ההבדל בין הישיבה של 'השונאים' - הנחשבת לישיבה טובה יותר מאשר מהישיבה של 'המחבלים' - שכיום משתייכת כמעט ברובה ל'פלג הירושלמי'".

"ולכן", מוסיף אותו גורם, "הוויכוח היחיד שיש כיום הוא על ארון הקודש המוזהב - שאותו ככל הנראה יהיה ניתן להעתיק לבניין החדש והמפואר שיוקם, אם יסכימו לקחת את ההצעה החד פעמית הזו".

"זו עסקת זהב", הוא משוכנע, "הצד של 'השונאים' יקבל הכל וייזכר לדורי דורות ככזה שסיים את המחלוקת הכי מבישה בציבור החרדי ובנוסף, ייהנה ממקום לימוד חדש ומודרני, אני לא חושב שלא יקבלו את ההצעה הזו".

כך או כך, ל'כיכר השבת' נודע שההצעה הועברה ביממה האחרונה לגורמים המוסמכים וממש בימים אלו ידונו האם יקבלו את ההצעה המדוברת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר