חוק בחירה ישירה

ח"כ ינון אזולאי: לא נלך עם לפיד, בשום מצב

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) מסביר את הצעת חוק הבחירה הישירה וטוען כי אם נתניהו ינצח - סער ילך עם נתניהו, אך אם יאיר לפיד ינצח - החרדים לא יסכימו לשבת בממשלתו • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: לייבלה ון פראך. מפיק: איציק אוחנה)

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) מסביר את הצעת חוק הבחירה הישירה וטוען כי אם נתניהו ינצח - סער ילך עם נתניהו, אך עם יאיר לפיד ינצח - החרדים לא יסכימו לשבת בממשלתו. הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

נניח שהחוק עבר והלכתם לבחירות בעוד חודש ונתניהו מנצח, איך הוא מרכיב קואליציה?

"זה בדיוק מה שאמרנו, זה הסולם שנותנים לרדת מהעץ, ברגע שיש לך את החמישים ותשעה מנדטים שיש לך היום ואתה אומר לגדעון סער ואומר לו העם רצה אחרת, העם רצה את נתניהו יהיה לו קל יותר..".

ואם יאיר לפיד ינצח הוא יגיד לך העם בחר אחרת העם בחר אותי כראש ממשלה גם אתם תרדו מהעץ ותצטרפו לקואליציה בראשותו

"ההבדל ביננו לבין גדעון סער זה שהמקום הטבעי שלו הוא בימין".

גדעון סער פנה בערב הבחירות למצביעים שלו ואמר להם מי שרוצה שאני אנהל משא ומתן עם בנימין נתניהו שלו יצביע לי, זו הייתה האידאולוגיה של מערכת הבחירות

"הוא יצא באמירה שאנחנו נקבל את הדמוקרטיה שאם ירצו את הימין אנחנו נחזור לימין, זה יהיה הסולם שלו".

זו תהיה גם הדמוקרטיה של החרדים שאם המצביעים יחליטו שיאיר לפיד הוא ראש הממשלה תקבלו את זה?

"ההבדל ביננו לבין גדעון סער הוא שאנחנו אף פעם לא בילינו בצד השני, תנועת ש"ס היא תנועה היא תנועה מסורתית וימנית לכן אנחנו לא צריכים איזה סולם לרדת, אז נהיה באופוזיציה, הכל בסדר".

כל החוק הזה נועד כדי להוריד את גדעון סער מהעץ, אנחנו לא נכבד את ההחלטה של הבוחרים ולא נלך לממשלה עם יאיר לפיד ינצח, אבל גדעון סער צריך לכבד את ההחלטה של הבוחרים אם נתניהו ינצח

"החוק הזה נועד לשני דברים, ראשית שהעם יחליט את מי הוא רוצה כראש הממשלה, ואם העם יחליט שהוא רוצה את לפיד כראש ממשלה יתכבד לפיד ויהיה ראש ממשלה ואז גם בנט יגיד שהוא רוצה להיות שם, אבל אני מאמין שהרצון האמיתי של בנט זה להיות בימין, ואני מאמין שזה גם הרצון של גדעון סער אבל רק לא נתניהו, לכן הדבר הזה יהיה סולם בשבילו לרדת למקום הטבעי שלו, אנחנו נישאר במקום הטבעי שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר