צפו בתיעוד

בבתי גדולי ישראל: נוסדה ישיבת 'תפארת דוד'

בעיר אשדוד נפתחה ב'זמן קיץ' ישיבת "תפארת דוד" בראשות הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו ובהכוונת הגר"ש אנגלנדר; כנס היסוד נערך אצל מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (עולם הישיבות)

(צילום: שוקי לרר)

בבתי גדולי ישראל נוסדה הישיבה הגדולה "תפארת דוד" בראשות האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו, אשר תעמוד תחת הכוונתו של הגאון רבי שלמה אנגלנדר, ראש ישיבת "בית שמעיה".

כנס היסוד נערך במעונם של מרנן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, בהשתתפות הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו, בניו הרבנים, הגאון רבי שלמה אנגלנדר, הרה"ג ר' אבנר רווח, וצוות הישיבה.

הכנס במעונו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין נפתח בדבריו של הגר"ש אנגלנדר אשר ציין כי יש ביקוש בציבור עמלי התורה להקמת ישיבה גדולה חדשה.

המעמד בבית ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין (צילום: שוקי לרר)

ראש הישיבה הגר"ג אמר בכנס היסוד כי "כל ישיבה שמוקמת בכל עיר משפיעה קדושה וטהרה לכל העיר, ובסיעתא דישמיא גם ישיבת תפארת דוד תשפיע קדושה על העיר אשדוד ובפרט שהרה"ג ר' שלמה אנגלנדר שליט"א שרבות בשנים מגדל דורות של ת"ח לקח על עצמו את הכוונת רוח הישיבה, ובעז"ה תהיה סיעתא דישמיא גדולה לישיבה.

לסיום אמר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו כי "ללא ברכתם והסכמתם של גדולי הדור לא פותחים ישיבה, ולאחר ברכתו והסכמתו של מרן רה"י נזכה בעז"ה לסיעתא דשמיא".

לאחר מכן עלו הרבנים למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי אשר בירך בסיעתא דישמיא את הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שיצליח בכל מוסדותיו וגם בעז"ה בהקמת הישיבה הגדולה 'תפארת דוד'.

המעמד בבית מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: שוקי לרר)

במעמד התייעץ הגר"ש אנגלנדר עם מרן שר התורה בנוגע לסדרי הישיבה, ומרן הביע את דעתו על סדרי הישיבה לפרטי פרטים.

ההחלטה על יסוד הישיבה הגיעה בעקבות רשת הכוללים של הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו, בה טובי האברכים לומדים ועמלים בתורה, כאשר עלה הביקוש לפתיחת ישיבה גדולה אשר תהווה מקום גידול ללומדי ועמלי התורה.

הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו בחר להקים את הישיבה בעיר אשדוד, במקום שבו מתקיים סניף של רשת הכוללים עם מאות אברכים, וצוות הישיבה נבחר מתוך בכירי האברכים שבכולל זה, כאשר לתפקיד ראש הישיבה מונה הרה"ג רבי אבנר רווח אשר נודע שמו לשם ולתהילה כת"ח מופלג בעיר.

יצוין כי כבר ב'זמן קיץ', מעל ל-50 בחורים, מטובי בניו של עולם הישיבות, קבעו את מקום לימודם בישיבה החדשה, עוד בטרם החל הרישום לשיעור א', לשנת תשפ"ב כאשר הרישום עצמו יחל בשבועות הקרובים וכבר ניכרת התעניינות מצד ישיבות קטנות רבות.

הגאון רבי שלמה אנגלנדר, ראש ישיבת 'בית שמעיה', לקח על עצמו את הכוונת רוח הישיבה, ואף שלח קבוצת תלמידים נבחרת אשר התחילו את לימודם בזמן קיץ בישיבה החדשה, בעוד הנהלת הישיבה בראשות הגרד"ח פינטו לקחה על עצמה את האחריות, שכל תלמיד יעלה במעלות התורה, מתוך הקפדה יתירה מסכנת הטכנולוגיה והשפעת הרחוב, אך במקביל תדאג לכך שכל התלמידים יקבלו את התנאים הגשמיים כך שיוכלו ללמוד ולעמול ללא שום הפרעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר