"נשבור להם ת'פנים"

המשטרה העלתה כוננות; חשש מ"מסע נקמה" נגד ערבים

משטרת ירושלים העלתה את הכוננות בשל החשש מ"מסע נקמה", של צעירים יהודים כלפי ערבים • הרקע: קבוצות וואטסאפ בהן מחפשים אלות וגז פלפל • צעיר יהודי שקרא לנקמה - נעצר (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטרים באזור שער שכם, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משטרת מחוז ירושלים העלתה את הכוננות החל מהיום (רביעי) ולמשך הימים הקרובים וזאת בשל החשש מפני פעולות נקם, של צעירים יהודים, שיבקשו להוציא לפועל כלפי ערבים.

ל'כיכר השבת' נודע כי הכוננות הועלתה בעיקר לקראת הערב ומחר בעקבות מידע שהתקבל במשטרה על קבוצות וואטסאפ שנפתחו על ידי צעירים ימניים קיצוניים, שנועדו להוציא לפועל "מסע נקמה" בערבים.

בין היתר, בקבוצות הללו, נוצר שיח מי יכול לקנות אלות, גז פלפל, רימוני הלם וכדומה. אצל אחרים, נכתב "נשבור להם ת'פנים". את הפרסומים בקבוצות פרסם לראשונה לירן תמרי במיינט ירושלים.

במשטרה, כאמור, הגבירו את הכוננות במחוז, מתוך מאמץ למנוע ממסע הנקמה לצאת אל הפועל, ובכדי לעצור את ההידרדרות המסוכנת ביחסים שבין יהודים וערבים בירושלים.

"מסע הנקמה" יוצא לפועל לאור גל התקיפות האחרון של ערבים כנגד צעירים חרדים, תקיפות אלימות שתועדו ופורסמו בעיקר ברשת הטיקטוק, וכך גרמו להתפשטות התקיפות.

אחת התקיפות המפורסמות היתה של צעיר ערבי בן 17 שסטר לבחור ישיבה חרדי ברכבת הקלה, תיעוד שעורר זעזוע גדול. היום, בית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים.

המשטרה הודיעה אתמול כי עצרה למעלה מ-50 ערבים באזור שער שכם והעיר העתיקה בירושלים, בחשד למעורבות באירוע זה או אחר של הפרת סדר, התפרעות אלימה, תקיפת שוטרים ואזרחים, גרימת נזק לכלי רכב משטרתיים ואזרחיים ועוד.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי המשטרה עצרה היום צעיר יהודי לאחר שפרסם ברשתות החברתיות קריאה לבוא יחד עמו ולתקוף ערבים. הוא הובא בפני בית המשפט ומעצרו הוארך ביממה.

כפי שדווח הבוקר ב'כיכר השבת', במרכז העיר ירושלים, אירעו לפנות בוקר מספר מקרים של היטפלות צעירים יהודים לערבים עוברי אורח, שחלקם הסתיימו באלימות. שניים מהחשודים בתקיפה נעצרו.

תהלוכות "מוות לערבים" בירושלים (צילום: 'חדשות כל העולם')

בעוד במשטרת המחוז נערכו, ועדיין נערכים, ללילה סוער ביום חמישי הקרוב, בעקבות קריאה של ארגון להב"ה לפעיליו להגיע בזמן זה ל"מפגן כבוד יהודי" בבירה, התברר אמש כי מקצת מהמראות האלימים כבר החלו.

כך לדוגמה, כעשרים נערים שהסתובבו ברחוב יפו, כיכר צה"ל והרחובות הסמוכים, בעטו ברכבו של בחור ערבי שניסה לצאת ממנו, אחרי שקילל אותם. כתבת גלי צה"ל עשהאל פלד, שעברה לידם אחרי המהומות, שאלה אותם מה קרה, ונענתה: "יהודיה הלכה עם ערבי...". תקפתם אותו? "הסתכלנו מהצד ושמחנו לראות איך מרביצים לערבי", ענה אחד מהם בחיוך.

במקרים אחרים הותקפו ערבים באבנים, גז פלפל ומכות, וכאמור כל זה הסתיים במעצרם של שניים בלבד מבין התוקפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר