"מגעיל"

מכירת רכוש היטלר: היהודים גורשו מהמקום

אב ובן יהודים מהעיר פרת' שבאוסטרליה, הגיעו לצפות במכירה פומבית של פריטים שהשתייכו לצורר הנאצי - ואז אויימו שאם לא יעזבו את המקום תוזמן משטרה (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בית המכירות JB. במסגרת: המסרק והבקבוק של היטלר (צילומי מסך מתוך אתר המכירות ומתוך Google Maps )

המכירה המזעזעת: יהודים גורשו מאירוע שבו נמכרו פריטים אישיים שהשתייכו לצורר הנאצי אדולף היטלר.

כזכור וכפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', בית המכירות האוסטרלי JB שבעיר פרת' באוסטרליה המערבית, הציע לאספנים לרכוש קנקן לקרח, צלוחית לרוטב, קופסת סיגריות, מסרק ובקבוק שבהם השתמש היטלר ואשר מוטבעים עליהם ראש התיבות של שמו לצד סמלים נאציים.

אב ובן יהודיים, תושבי העיר, הגיעו אל המכירה הפומבית שהתקיימה השבוע - וגורשו ממנה, כך מדווח אתר החדשות היהודי-אוסטרלי AJN.

השניים סיפרו לאתר כי נאמר להם לעזוב את המקום, והם אף אויימו שאם לא יעשו כך תוזמן המשטרה למקום.

האב - בן לניצול שואה, ובנו בן ה-23, הגיעו לדבריהם על מנת "להבין איזה סוג של אנשים יבואו להציע הצעות קנייה על מוצרים כאלו".

ל'כיכר השבת' נודע כי קופסת הסיגריות של היטלר נמכרה ב-29,000 דולר אוסטרלי (כ-22,500 דולר ארה"ב, י"נ). אוסף כלי השולחן נמכר ב-25,000 דולר אוסטרלי, ואילו המסרק - ב-19,000 דולר אוסטרלי.

"העובדה שקופסת סיגריות נמכרה במחיר של 29,000 דולר אך ורק משום שהיא שייכת לאדם שניסה למחוק גזע שלם, זה רעיון מגעיל לחלוטין", אמר הבן לאחר שהורחק מהמקום.

בית המכירות הגיב כי השניים הורחקו מהמקום מכיון שלא נרשמו מראש להצעות קנייה, וכי הרישום מהווה תנאי לכניסה.

בית המכירות JB עוסק כבר שנים בממכר פריטים בעלי היסטוריה צבאית, ובכללם פריטים נאציים, כאשר ג'יימס בלואיט - בעלי בית המכירות - לא מתנצל על כך ואף מבטיח להמשיך במכירות אלו.

"אני מבין לחלוטין את דעותיהם של הקהילה היהודית ושל שאר החברה ביחס למכירת פריטים כאלה. עם זאת, אל לנו לשכוח שהיסטוריה, נכונה או לא נכונה, היא היסטוריה", אמר בלואיט ל-AJN.

לדבריו, הפריטים "נמכרים כחפצים היסטוריים באופיים ומדברים יותר על המורשת החינוכית שהם מספקים ועל מה שניתן ללמוד מהתקופה, אין בסיס למחשבה שאני או בית המכירות שלי מנסים לפאר או לקדם את הנאציזם או את האידיאלים והאמונות של אדולף היטלר".

יצויין כי בפוליטיקה האוסטרלית יש שכבר שוקדים על עדכון החוק, כך שלא יאפשר מכירת מוצרים כאלו. כך למשל שר הביטחון פטר דוטון, שאמר כי בעיניו המכירות הפומביות הנאציות הן "מתועבות", וכי "אם צריך לשנות את החוק כדי למנוע זאת מלהתרחש בארצנו, זה יקרה".

ג'יימי בלואיט, בעלי בית המכירות (צילום: JB)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר