ביום שאחרי נתניהו

לפיד ובנט מרכיבים, ובשמאל מאמינים בסיכוי לשינוי

יו"ר יש עתיד וימינה מתואמים בדברים העקרוניים, כולל במנגנון ממשלה שוויונית מוחלטת, אבל שאלת הטלת המנדט עוד לא הוכרעה • במפלגות השמאל גדלה האמונה בלפיד: "נראה שגדל כאן מנהיג" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ונפתלי בנט, 2017 (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הבהיר אמש (רביעי) בפעם הראשונה, בקולו מול המצלמה ולא בשם גורמים בסביבתו, שפניו מועדות לממשלה שוויונית עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

חודש חלף מהבחירות, ונאומי לפיד, כולל התחייבותו הפומבית לכהן שני ברוטציה, בתוספת משמעותית של לחץ מכיוון יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, ריככו את נפתלי בנט לקראת חציית הרוביקון. גורמים המעורים בפרטים משני צידי המו"מ אומרים כי על אף שהמנדט בידי בנימין נתניהו לעוד כשבועיים, הצדדים מסכימים על עיקרי הנושאים ועל השרטוט מלמעלה.

הנאום של בנט אתמול (קרדיט: ערוץ כנסת)

הממשלה תהיה שוויונית לחלוטין, בלי קול עודף לימין כפי שציפו בימינה, ותישען על חוק החילופים שעבר בממשלת נתניהו-גנץ. עם זאת, נושא מיידי עדיין לא סוכם והוא הטלת המנדט: נפתלי בנט דורש לקבל את המלאכה מהנשיא, ואילו יאיר לפיד לא מוכן, מכיוון שזכה ל-45 ממליצים.

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, לאחר הצהרתו אמש (יונתן זינדל, פלאש 90)

גורם ביש עתיד עימו שוחחנו טוען שסוגיית חלוקת התיקים - שעתידה להיות מורכבת ומלאת מאבקים, בין הגושים ופנימה, בתוך המפלגות - עדיין לא דוברה ברצינות, אבל "לכולם יש רצון לסגור את זה, לכן זה לא מטריד".

כלפי חוץ, בימינה ממשיכים לשדר שהם "נותנים את הסיכוי לנתניהו להרכיב", כפי שאמר אמש בנט בכנסת, אך, כאמור, המהלכים כבר נרקמים. בליכוד מנסים להכשיל את המהלך ע"י לחצים על ח"כים אחרים במפלגה, כמו איילת שקד ואביר קארה, שלא יילכו עם בנט לממשלת שמאל.

בשבועות הקרובים צפויים בסביבת נתניהו להשקיע את מירב המאמצים בחוליות החלשות לכאורה שם - כדי למנוע השבעה.

במפלגות השמאל שאינן יש עתיד, ובעיקר בעבודה ובמרצ ששואפות לקבל מקום גם סביב שולחן הממשלה, מרוצים מהתנהלות יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

בכירים בעבודה אמרו לכיכר השבת: "בנאומו ביום ראשון, בו קרא לאחדות ממלכתית, הוא אמר את המילים הכי מדויקות שניתן - והוכיח שניתן לסמוך עליו כשהוא עם הידיים על ההגה. בשונה מזמן הבחירות ומרגע הטלת המנדט, יש בנו עכשיו אופטימיות שנצליח להשביע ממשלה".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. הפיח תקווה בשמאל (גילי יערי, פלאש 90 )

בשונה מיש עתיד, שם נראה שלפיד לא מתכנן לשחק עם בנט ולהעניק לו את הראשון ברוטציה, בשמאל דוחקים בלפיד לדרוש את ראשות הממשלה ראשון: "בנט איבד הרבה מהמניות בהצבעה על הוועדה המסדרת, ונפגענו מהמהלך שלו. מבחינתו זה יהיה האקזיט הגדול בהיסטוריה גם אם יקבל ראשות ממשלה שוויונית בסבב השני, הוא עדיין רק עם שבעה מנדטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר