ביקרו את מנדלבליט

בג"ץ: הסבר למה אין שר משפטים - עד יום ראשון

שופטי העליון נתנו למדינה ארכה כדי לפתור את הסכנה שבהתייצבות אסירים לא מחוסנים בבתי המשפט, בשל אי מינוי שר משפטים שיאסור זאת • עוד בהחלטתם: ביקורת על היועמ"ש (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שופטת ביהמ"ש העליון, אסתר חיות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שלושה שבועות מאז פקע זמן מילוי המקום של בני גנץ כשר המשפטים, בג"ץ הודיע למזכירות הממשלה כי עליה למנות אדם לתפקיד עד יום ראשון. עד כה סירבו שופטי בית המשפט העליון להתערב בעניינים הקשורים במשבר השלטוני, אך כעת החליטו להביע את דעתם. ע"פ הכרעת בג"ץ, המדינה תסביר עד יום ראשון למה אין מינוי חדש לשר המשפטים ולשאר השרים, על אף אי הרצון של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק את המינוי ליו"ר כחול לבן, בני גנץ.

הסיבה לכך היא בעקבות אי מינוי שר משפטים, החל מהיום נדרשים אסירים ועצורים להגיע לבית המשפט פיזית ולא ניתן לקיים יותר דיונים באמצעות שיחות וידאו, כפי שהתיר באופן חריג שר המשפטים בשל מגיפת הקורונה. העניין הוגדר על ידי היועץ המשפטי לממשלה בעצמו כ"סכנה בריאותית", ובלשכת רה"מ החליפי ניצלו זאת כדי לקדם את רצונם במינוי גנץ לתפקיד מיידית.

על אף שהיועמ"ש הגדיר את הבעיה כ"סכנה בריאותית", ביקש מנדלבליט להמתין עד יום ראשון ב-14:00, כדי לראות האם הבטחת נתניהו, להציג מתווה חליפי לדיוני עצירים בבתי משפט, יקוים. על פי תשובת היועמ"ש במשרד רה"מ, אם בשלושת הימים הקרובים לא יוצג מתווה שלא מחייב שר משפטים - ימונה שר משפטים בישיבת הממשלה, כך שיכול להיות שמבחינה פוליטית - נתניהו יתחייב להתקפל.

במהלך הדיון השופטים מתחו ביקורת על התנהלות הממשלה ועל כך שלא ניתן לקיים דיונים של עצירים, אוכלוסיה שאינה מחוסנת כלל, באמצעות היוועדות חזותית, וביקרו את עמדת היועמ"ש שביקש לעכב את הדיון למרות הסיכון לחיי אדם הנשקף מן המצב, השופט פוגלמן אף העיר כי הודעת היועמ"ש מאתמול בעניין הזה היא "מדירת שינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר