נצמד לחרם

"הבנו שיש בעיה": בוטלה פגישתו של גפני עם לפיד

אחרי הסערה הפנימית ביהדות התורה, בעקבות שבירת החרם החרדי על יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד, הפגישה שתוכננה לשבוע הבא בינו לבין ח"כ משה גפני, לא תצא לפועל (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גפני עם לפיד. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הפגישה שנקבעה ליום שני הקרוב בין יו"ר יהדות התורה משה גפני לבין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, לא תתקיים. כך נודע הערב (חמישי), ימים אחרי הביקורת הפנימית שספג גפני בגין כך, בתוך מפלגתו.

כזכור, שלשום נודע, כי לראשונה מזה זמן רב, נקבעה פגישה רשמית בין גפני ללפיד, ברקע האפשרות הריאלית כי בקרוב תוטל על האחרון מלאכת הרכבת הממשלה, לאחר שנתניהו ייכשל בכך.

בעקבות כך פרצה סערה בתוך יהדות התורה, כאשר השר ליצמן הגיב ואמר: "גפני הוא דגל התורה, ואני אגודת ישראל. לא תהיה שום קואליציה עם לפיד. תנסו אותי, עד היום לא שיקרתי".

"גפני הוא יו”ר הרשימה, וזכותו לפגוש כל אחד, אך זה לא מחייב אותי ואת סיעתי. אצלנו ה'מועצת' מחליטה, ולא נשב עם לפיד או ליברמן בשום צורה - וגם גפני יודע זאת, כי גם הוא הודיע שנלך רק עם נתניהו, כולל לאופוזיציה. לא שכחנו מה לפיד עשה לנו, ולא נשב עם מי שרוצה לזרוק אותנו למזבלה...", הוסיף ליצמן.

דבריו של ליצמן (צילום: מתוך 'איגוד התאגידים העירוניים' בפייסבוק)

בהמשך נראה היה כי גפני הולך צעד נוסף, כאשר סירב גפני להתחייב שיצביע עם חבריו נגד ממשלת בנט-לפיד, אם תקום, והסתפק באמירה ל'קול ברמה', כי "אם תתפתח סיטואציה שתתגבש ממשלת שמאל, נלך לגדולי ישראל כדי לקבל את הוראתם, ואני מאמין שנקבל הוראה להילחם בממשלה כזאת".

את עמדתו, המנוגדת לליצמן, הסביר גפני כך: "אני מדבר עם לפיד, כי שלחו אותי לכנסת לעשות את עבודתי, ולא ל'בית המוסר'. גם עם טיבי אני מדבר. אני לא מקבל תכתיבים מאף אחד במפלגה". אני מדבר עם כולם, וזה לא סותר את זה שבסוף כן נלך עם הימין ועם בנימין נתניהו".

כעת כאמור נודע כי פגישתו עם לפיד, שנקבעה ללשכת יו"ר 'יש עתיד' בכנסת, לא תתקיים לבסוף, כאשר באופן רשמי אומרים מקורבי גפני כי היא "נדחתה מסיבה טכנית".

ח"כ פינדרוס, עמיתו של גפני ל'דגל התורה', אומר הערב ל'כיכר השבת': "הפגישה הייתה חסרת משמעות קודם, אבל ברגע שהיא הפכה להיות משמעותית, אז הבנו שיש בעיה. כל הפנטזיות שהולכים לסגור איתם היו קשקושי עיתונות בלבן...".

"ברגע שזה הפך להיות נושא, חברי גפני מיד ביטל את זה, כי לא היתה לזה שום משמעות", הוסיף יצחק פינדרוס והסביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר