יותר מ-50 עצורים

תיעוד מחריד במיוחד: לינץ' בחרדי בירושלים, מצבו קשה

כוחות רבים של משטרה ומשמר הגבול פעלו אמש אל תוך הלילה בהפרות סדר, התפרעויות אלימות ותקיפת שוטרים. במקרה חמור במיוחד הוכה צעיר חרדי בידי עשרות ערבים ומצבו קשה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

השבוע האלים בירושלים נמשך: מקרה חמור במיוחד של לינץ' של צעירים ערבים בצעיר חרדי שהוכה בכל חלקי גופו ופונה במצב קשה לבית החולים. הצעירים הערבים שהביאו אותו מחוסר הכרה לכוחות המשטרה חשבו שהוא כבר מת מהלינץ'. מהמשטרה נמסר כי מבדיקה ראשונית עולה כי האירוע התרחש סמוך לרוקפלר במזרח ירושלים, שם יודו אבנים לעבר רכב שנהגו ניסה להימלט רגלית מהמקום. מספר צעירים החלו תוקפים את הנהג ולאחר מכן הוא פונה לטיפול רפואי. בהמשך לאירוע, התקבל דיווח למשטרה אודות שריפת הרכב. בשעה זאת חוקרי המשטרה בודקים את האירוע לרבות ניסיון לזיהוי ואיתור החשודים במעשה.

מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, פרשים וכוחות נוספים נערכו אמש (חמישי), בירושלים לקראת האפשרות למחאה והפרת הסדר במקומות שונים במערב ובמזרח העיר על ידי מאות רבות של בעיקר צעירים. במסגרת היערכות המשטרה בהובלת מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, הוצבו ונפרסו הכוחות לאורך רחוב יפו, כיכר צה"ל, כביש 1 סמוך לשער שכם, בעיר העתיקה, בשכונות מזרח העיר ובמקומות נוספים, על מנת לשמור על הסדר ולאפשר את חופש הפולחן, מחד, וחופש הביטוי והזכות למחאה, מאידך, אך לא לאפשר כל אלימות, התפרעות והפרת סדר.

מיד לאחר סיום תפילת ה"תראוויח" של חודש הרמאדן בהר הבית, החלו מאות מתפרעים בהפרת סדר תוך אלימות, יידוי אבנים בקבוקים וחפצים לעבר כוחות המשטרה שהוצבו באזור שער שכם. בתגובה החלו השוטרים בפיזורם תוך שימוש באמצעים תוך ניסיונות מרביים להבחנה בין מתפללים שסיימו כאמור את התפילה והולכים לעיסוקם לבין אותם מתפרעים. התפרעותם של מאות הצעירים נמשכה שעות ארוכות תוך שכוחות המשטרה הודפים אותם תוך שימוש כאמור באמצעים אל עומק מזרח העיר והרחובות הסמוכים.

במקביל, החלו מתאספים מאות מפגינים סמוך לכיכר צה"ל ובהמשך נעו לכיוון שער שכם שם המתינו כוחות משטרה נוספים שבלמו את המשך תנועתם מערבית לשער שכם סמוך לכביש 1 ואפשרו למחאה זאת להתקיים במקום תוך שכוחות המשטרה היוו חיץ בין הצדדים. במהלך מחאתם של אלה החל יידוי אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים ובמקרה אחד ניסה אחד המפגינים לפגוע באמצעות גדר שהוצבה במקום בסוס המשטרתי. בהמשך, ניסו מספר פעמים אותם מפגינים לפרוץ את הגדרות ואת כוחות המשטרה לכיוון שער שכם אך נבלמו ולאחר שניתנה הוראת פיזור וזמן סביר החלו השוטרים בהדיפתם לעבר כביש 1 הסמוך ולאחר מכן לכיוון מעלה אל כיכר צה"ל ורחוב יפו.

בהמשך הלילה, נמשכו אירועי הפרות הסדר שכללו גם כן יידוי אבנים, ירי זיקוקין, אלימות והתפרעות בצומת זקס, ואן פאסן, צומת יהודאי, צומת שבטי ישראל והחומה השלישית עם כביש בר לב, צומת הנביאים ובסמוך לשער שכם. גם במקומות אלו פעלו השוטרים להשבת הסדר, במרבית המקרים נאלצו להשתמש באמצעים, והדפו את המתפרעים בכדי למנוע עימותים בין המעורבים.

בסמוך לשעה ארבע לפנות בוקר, המון ערבי, אשר כלל עשרות רבות של רעולי פנים, המצויידם בסלעים, אבנים ואלות, התנפל על עשרות רכבי יהודים בדרך בר לב, בסמוך לכיכר זוועיל בירושלים. עו"ד נתי רום, שעבר במקום, ונרגם באבנים, הזעיק את כוחות המשטרה ונאלץ להניס את הפורעים באמצעות ירייה באוויר מנשקו האישי. ההמון הערבי נסוג מעט, עד להגעת כוחות המשטרה, שפיזרו את ההמון באמצעות רימוני הלם וגז מדמיע.

עו"ד נתי רום שניצל מהלינץ' הלילה תיאר את שעבר "היום בשעה ארבע לפנות בוקר אני חוזר מהעבודה לכוון צומת המלונות כביש מספר 1 מרכז ירושלים, לפתע עשרות פורעים רצים בריצה לתוך הצומת עם סלעים בידים מתחלים לידות על רכבים, על הולכי רגל רבים שהיו במקום. מתחילים צרחות, ממש פחד גדול, הפורעים מתחילים לצמצם טווח ולהגיע אלינו ולהמשיך ולזרוק אבנים, רכבים מנופצים בכל עבר, אנשים נפגעים, אני יורה יריה אחת באוויר שבעצם הודפת את הפורעים הם מתחילים לברוח ובכך ניצלו חיינו".

במהלך פעילות המשטרה נעצרו והועברו לחקירה למעלה מ-50 חשודים בגין עבירות יידוי אבנים, ירי זיקוקין, תקיפות שוטרים ואירועי אלימות שונים שהתרחשו אמש ובמהלך הלילה. כמו כן כ-20 שוטרים נפגעו במהלך פעילותם וטופלו על ידי מערך הרפואה של מחוז ירושלים ושלושה מהם פונו להמשך טיפול רפואי.

היום יובאו העצורים לדיון בבית המשפט השלום בירושלים החל משעות הבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר