בכירים ביהדות התורה:

"בנט, אם ליברמן ימונה לשר האוצר תיזכר לדיראון עולם"

חשש גדול בסיעות החרדיות מכניסת יו"ר ישראל ביתנו, מוביל אותן להזהיר את יו"ר מפלגת ימינה. ח"כים מתריעים: "אם האוצר יינתן לליברמן, נפתלי בנט יהיה 'פסול חיתון'" (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט וליברמן. ארכיון (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בכירים ביהדות התורה שלחו הערב (מוצ"ש) מסר ברור ליו"ר ימינה, נפתלי בנט, ברקע האצת המגעים להקמת "ממשלת אחדות" בינו לבין יאיר לפיד, שלא יסכים שמשרד האוצר יינתן לידי ליברמן.

על פי התכנון כרגע - שעתיד לעבור שינויים רבים בשבועות הקרובים - יו"ר ישראל ביתנו צפוי להתמנות לתפקיד שר האוצר, כחלק מ'גוש יש עתיד' בממשלת השמאל-מרכז.

עבור הציבור החרדי, מינויו של ליברמן לאוצר עלול להוביל לגזירות כלכליות קשות, ולכן נציגיו מפעילים לחץ על ראש הצד השני בממשלה, יו"ר 'ימינה' בנט.

בכירים ביהדות התורה מתריעים הערב: "אם נפתלי בנט יביא למינוי איווט ליברמן האיום, לתפקיד שר האוצר (או כל תפקיד בכיר אחר), הוא ייכנס להיסטוריה לדיראון עולם, כמחריב עולם התורה ומסורת ישראל".

"כל מאמציו להשכיח את ברית האחים בינו ללפיד, אותם הגדיר 'טעות קשה'", מוסיפים הבכירים, "יירדו לטמיון, והוא יוכרז פסול-חיתון פוליטית לנצח. על מעשה שפל כזה, אין ולא תהיה מחילה לעד".

נתניהו, במתקפתו האחרונה על בנט (צילום: ערוץ כנסת)

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו משדר כי עדיין לא נואש מהניסיון להעביר את יו"ר ימינה אליו: הלילה הוא ביקש מוועדת החוקה של מפלגתו, הליכוד, להסמיך אותו לאשר תיקון לחוקה, שיאפשר ריצה משותפת בבחירות הבאות עם "סיעות שתומכות בהקמת ממשלה בראשות הליכוד".

הודעה זו מהווה מסר לבנט ושקד, שימנעו ממשלה עם לפיד לשם רווח פוליטי עתידי, ואולי רק נועדה לגרום להם להקשיח עמדות במו"מ עם לפיד - בידיעה שכביכול יש להם אופציה קורצת בצד השני - וכך לפוצץ את המגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר