ב'ימינה' - אחדות

בן גביר מתנער מעמדת סמוטריץ': "לא להחלפת נתניהו"

בעוד חברי 'ימינה' מגובשים בחזית אחת עם היו"ר בנט, בדרך לממשלת שמאל-מרכז, המפלגה השניה המייצגת את הציבור הדתי-לאומי, 'הציונות הדתית', משדרת חילוקי דעות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בן גביר וסמוטריץ'. ארכיון (צילום: דוברות)

סיעת ימינה משדרת עמדה אחידה, וגיבוי למהלכי היו"ר, ח"כ נפתלי בנט, שכזכור הודה כי הוא חותר כעת להקמת ממשלה עם לפיד, העבודה ומרצ. במקביל, במפלגת 'הציונות הדתית' ניכרים חילוקי דעות באשר ליחס הראוי כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שבעת חברי הכנסת של 'ימינה' התכנסו היום (ראשון) לישיבת סיעה שלא מן המנין, ברקע הדיווחים בכמה כלי תקשורת על גישה שונה מבנט, שמציגה שרת המשפטים לשעבר איילת שקד.

עם סיום הפגישה נמסר, כי יו"ר התנועה, נפתלי בנט, עדכן את חברי הסיעה במאמצים שהוא מקיים להקמת ממשלה מתפקדת ויציבה בישראל, וכן ש"סיעת ימינה עומדת מאוחדת ואיתנה מאחורי מדיניות בנט להקמת ממשלה ולמניעת בחירות חמישיות והידרדרות לכאוס".

"העדיפות היא להקמת ממשלת ימין תחילה, ובמקביל לפעול להקמת ממשלת אחדות לאומית". נכתב עוד. "רק אם שתי האפשרויות לא יתאפשרו, ולאחר שימינה עשתה כל מאמץ להקים ממשלה טובה בישראל, נלך בלית ברירה לבחירות חמישיות".

סיעת ימינה, היום (צילום: דוברות)

מנגד, במפלגה השניה המייצגת את הציבור הדתי-לאומי, 'הציונות הדתית', אין עמדה אחת המקובלת על כולם - לפחות בכל הקשור ליחס הנכון לראש הממשלה נתניהו.

אחרי שיו"ר המפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב כי "יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף את נתניהו" מכיוון שהוא קרא להרגעת הרוחות בירושלים "מכל הצדדים", מתנער מכך ח"כ איתמר בן גביר.

בראיון באולפן ynet הצהיר חבר הכנסת, איש 'עוצמה יהודית' הממוקם במקום השלישי בסיעה המאוחדת: "אני לא רוצה להחליף את בנימין נתניהו".

"אני כן רוצה שתהיה כאן ממשלת ימין חזקה עם נתניהו, ואני כן שותף לביקורת על התגובה האומללה של הליכוד, אבל אני לא שותף לאמירה שאולי נחליף את נתניהו", הסתייג בן גביר מעמדת סמוטריץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר