"היו התלבטויות"

הרמטכ"ל כוכבי: "ההסלמה בדרום, בגלל ירושלים"

"היו הרבה התלבטויות כיצד להגיב לירי מעזה. באופן כללי, גם בישראל וגם בעזה אין עניין כרגע להסלים את המצב", אמר כוכבי לראשי הרשויות, על ההסלמה בה שוגרו 40 טילים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל, היום (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר היום (ראשון) בעוטף עזה, ואמר כי ההסלמה האחרונה מול עזה, היא בעקבות ההתפרעויות בירושלים.

"מקורה של ההסלמה בדרום נעוץ בהסלמה בירושלים. אם שם יירגעו הרוחות, אז גם ברצועת עזה", קבע רב-אלוף כוכבי, במפגש עם ראשי רשויות הסמוכות לגדר המערכת.

ראש המטה הכללי שיתף את הנוכחים במפגש, כי "היו הרבה התלבטויות כיצד להגיב לירי מעזה. באופן כללי, גם בישראל וגם בעזה אין עניין כרגע להסלים את המצב. אבל צה"ל ערוך להגיב בעוצמה, אם וכאשר יידרש".

כמו כן, הרמטכ"ל קיים בפיקוד דרום הערכת המצב, בהשתתפות בכירי הצבא והמפקדים באזור, ו"הנחה על המשך מוכנות למגוון תרחישים בזירה הדרומית, לצד קידום ההיערכות להסלמה", עדכן דובר צה"ל.

לראשי הרשויות אמר עוד כוכבי: "אני רוצה להביע בפניכם את הערכתי הרבה על המנהיגות והחוסן שאתם והתושבים מפגינים. אנחנו מתמודדים בימים האחרונים עם אירועי אלימות בזירה הפלסטינית במספר גזרות, ופועלים להחזרת היציבות והשקט לישובי הדרום".

"במקביל, אנחנו נערכים באופן מלא לאפשרות של הסלמה או הרחבת המערכה ועוסקים בהכנות הנדרשות לכך", הבטיח הרמטכ"ל.

כזכור, לאור ההתפתחויות הביטחוניות שכללו ירי של 40 רקטות בסוף השבוע האחרון, שבחסדי שמים לא גרמו לנפגעים, ביטל כוכבי את נסיעתו המתוכננת לארה"ב, לביקור שהיה אמור להיות הראשון שלו שם כרמטכ"ל, ונקבעו לו פגישות עם הצמרת הביטחונית האמריקנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר