אש בדרום

עשרות רקטות שוגרו לעבר ישובים ישראלים

איימו וקיימו: "נגן על ירושלים שלנו", התחייבו ארגוני הטרור בעזה אחרי ההתנגשויות האחרונות בבירה - ובליל שבת מימשו את דבריהם והכניסו אלפים בדרום למרחבים המוגנים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באייר תשפ"א | 24.04.21
ארכיון (צילום: Flash90)

מתיחות בדרום: 36 רקטות שוגרו במהלך השבת על ידי ארגוני הטרור, מרצועת עזה לעבר ישובים ישראלים. חלקן נפלו בשטחים פתוחים, ואת חלקן יירטה מערכת כיפת ברזל. בחסדי שמים, אין נפגעים בנפש בהסלמה זו.

צה"ל הגיב במספר תקיפות ברצועה, נגד יעדי טרור. וראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן לפני שעה קלה (מוצ"ש): "סיימתי לפני כשעה הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. מול רצועת עזה - הנחיתי להיערך לכל תרחיש".

חמאס מצידו הגיב לשיגורי הטילים ולתקיפות ישראל, ואמר: "העם שלנו וההתנגדות מאוחדים עם אנשינו בירושלים במערכתם עם הכיבוש הציוני ובהגנתם על מסגד אל-אקצא".

נתניהו, הערב (צילום: דוברות)

בליל שבת לפנות בוקר, במשך כשלוש שעות, נשמעו אזעקות ה'צבע אדום' ברחבי הישובים בעוטף עזה, וכשהן הפכו לתכופות יותר ויותר, ניתנה לתושבים ההוראה להישאר כל העת בקרבת מרחבים מוגנים.

בהודעה שהועברה על ידי ראשי הישובים בתיאום עם צה"ל, הופיעו ההוראות הבאות: יש לשהות בסמוך למרחבים מוגנים, אין לקיים אירועים בשטחים פתוחים, התכנסויות בשטח סגור - עד 100 איש בלבד, אין לשהות בסמוך לגדר המערכת או לחוף זיקים. במועצת שדות נגב הוסיפו והמליצו, שלא ללכת לבתי הכנסת. כששב השקט, הוסרו כל המגבלות.

במועצה האזורית אשכול הגדירו את מה שאירע כ"לילה חריג", וראש המועצה גדי ירקוני סיפר: "לילה ללא שינה עבר על תושבי העוטף. ככל שידוע לנו, הירי בוצע בתגובה לאירועים שמתרחשים באזור ירושלים ומסיבות פנים פלסטיניות. הקלות הבלתי נסבלת, בה הארגונים מרשים לעצמם לירות על העוטף ולנסות לפגוע באזרחים, מקוממת".

"עד כמה שזה נשמע אבסורד, אחרי 20 שנה של ירי, ישנם עדיין בתים באשכול שאין בהם ממ״דים. אותם ישובים לא נכללו בפרויקט מיגון עוטף עזה. תושבים אלה ישנו הלילה תחת מתקפת טילים, ללא ממ״ד וחשופים לפגיעה. ביום מתוח שכזה, אני תובע מממשלת ישראל להניח בצד את העיסוקים הפוליטיים, ולהתמקד באזרחים שלה בעוטף שזקוקים להגנה במידית", הוסיף ירקוני.

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר: "הירי במהלך הלילה מזכיר לנו, שגם השקט הוא זמני ושביר. איתרנו נפילה בתוך שטח קיבוץ, בנס לא היו נפגעים בגוף, אך כמו תמיד, הנזק בנפש הוא גדול".

"מעל שני עשורים שהירי על ישובי שער הנגב נמשך; מעל שני עשורים שממשלות ישראל לא השכילו לייצר אסטרטגיה ברורה להפסקת הירי. לשמחתי, הירי לא מנע מאיתנו להתרחב ולהתפתח, אך אין ספק שמגיעים לנו ביטחון, שגרה יציבה ותחושת ביטחון לנו ולילדינו", הוסיף ראש המועצה. "זו אחריותה של ממשלת ישראל גם עכשיו".

בארגון הטרור חמאס אמרו היום, כי "התוקפנות הציונית החדשה על רצועת עזה, היא ניסיון נואש לשבור את כוח הרצון של העם שלנו ואת המשך עמידתנו האיתנה. אך ההתנגדות הפלסטינית מוכנה להגיב על התוקפנות, ולבסס את המשוואה מול ישראל".

"העם שלנו וההתנגדות מאוחדים עם אנשינו בירושלים", הסבירו בחמאס את הרקע לשיגורים, "במערכתם עם הכיבוש הציוני ובהגנתם על מסגד אל-אקצא". יצוין, כי בתחילת הלילה צעדו אלפים בעזה בכמה תהלוכות לאות הזדהות עם תושבי מזרח ירושלים ה"מותקפים".

התהלוכות בעזה: "בדם ואש נגאל את אל אקצא" (צילום: מתוך טוויטר)

לצד שבועות נאמנות לרב המרצחים מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, במחנה הפליטים שאטי צעקו המפגינים "לירושלים צועדים מיליוני שהידים", ובחאן יונס קראו הצועדים ‏"בדם ובנפש נגאל את מסגד אל אקצא".

יצוין, כי יממה קודם לכן כבר איימו ‏בחמאס מפורשות, אחרי תהלוכת ארגון להבה בעיר העתיקה: "אל תבחנו את סבלנותנו. על ירושלים שלנו נגן, בדמנו וברוחנו".

כאמור, בתגובה לשיגורים, יצאו כוחות צה"ל למספר סבבי תקיפות נגד עמדות ויעדים של ארגון הטרור חמאס, השולט ברצועת עזה, בהם תשתיות תת קרקעיות ומשגרי ירי תלול מסלול. בהמשך היום ערך הרמטכ"ל אביב כוכבי דיון מיוחד בקריה שבתל אביב, להערכת מצב באשר לאופן בו יש לנהוג מול ההסלמה המחודשת.

בדיון השתתפו גם סגן הרמטכ"ל, ראש אגף המבצעים, מפקד פיקוד הדרום, מפקד פיקוד העורף, ראש אגף המודיעין, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד המרכז, מפקד חיל הים, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, נציגי משטרת ישראל, שב״כ והמועצה לביטחון לאומי.

בסיום הערכת המצב עדכן דובר צה"ל, כי הרמטכ״ל רא"ל כוכבי "הנחה על שורת צעדים ותגובות אפשריות והערכות להסלמה", וכן ש"לאור האירועים וההתפתחויות הצפויות, הוא החליט לדחות בשלב זה את נסיעתו לארצות הברית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר