"בני בליעל"

העצורים בחשד להשחתת מצבת רב העיר: מהפלג המשיחי

המשטרה איתרה את החשודים בהשחתת המצבה תחתיה טמון הגר"ל ביסטריצקי זצ"ל - רבה לשעבר של צפת - ומתברר כי אלו נערים הנמנים על הפלג ה'משיחיסטי' בחב"ד. וגם: מכתב הגר"ד לאו (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הרב זצ"ל וקברו המחולל (צילום: ארכיון צעירי חב"ד, wikimedia / ללא קרדיט)

משטרת ישראל מעדכנת, כי העצורים בחשד להשחתת קברו של רב העיר צפת לשעבר, הגאון רבי לוי ביסטריצקי זצ"ל, הם שני קטינים מהפלג ה'משיחיסטי' בחב"ד.

כזכור, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', תושבי צפת הזדעזעו לאחרונה כאשר נודע כי אלמונים חיללו את קברו של הרב, מי שכיהן עד לפני כעשרים שנה כרבה הראשי של העיר וכחבר בית הדין של חסידי חב"ד.

אחד מבני המשפחה סיפר בכאב ל'כיכר השבת': "מדובר בפעם הרביעית בתוך כשנתיים שהמצבה מחוללת ע"י אלמונים שמבצעים את זממם בבית העלמין העתיק בעיר".

"בתקופת כהונתו של הרב לוי ביסטריצקי בתפקיד רב העיר", הוסיף הקרוב, "היו גורמים שונים שהתנגדו לדרך ההנהגה שלו בתוך קהילת חב"ד, כאשר בשלב מסוים הרב אף הותקף בצורה פיזית".

כאמור, שלשום חוללה המצבה בפעם הרביעית, כאשר כיתובים נמחקו מעל היה, אך בשונה מהפעמים הקודמות - המשטרה עצרה שני חשודים במעשה, אשר נחקרים בשעות האחרונות בחשד לביצועו.

הקבר המחולל (באדיבות המצלם)

הרב הראשי הגר"ד לאו שיגר בעקבות האירוע החמור מכתב הזדהות, למשפחתו של הרב המנוח, וכתב: "כמו רבים הזדעזעתי מהפגיעה הנוראה במצבתו של אביכם הבלתי נשכח, ידידי וידיד בית אבא הרה"ג רבי לוי ביסטריצקי זצ"ל".

"במצבה יש משום כבוד לנפטר וכבוד לחיים, כפי שכותב הרשב"א בתשובותיו 'והמצבה שמעמידין על הקבר - אין לך כבוד גדול יותר מזה למת'. איני יודע כיצד העז מישהו להרים יד לפגוע במצבה, והדבר חמור שבעתיים שמעשה נפשע זה חוזר על עצמו מידי פעם".

הרה"ר סיים: "אני מקווה שהרשויות האמונות על כך ימצאו את אותם בני בליעל ויענישו אותם כראוי, ומן שמיא ראו פשעם, ואני משוכנע שיושב במרומים רואה כי אין נסתר מנגד עיניו".

מכתב המחאה של הרב הראשי (צילום מסך)

מדוברות המשטרה נמסר: "בתאריך 24/04/21 התקבלה במשטרת ישראל תלונה על ידי בנו של הרב לוי ביסטריצקי ז"ל, אודות השחתת קברו של אביו. שוטרי משטרת ישראל פתחו בחקירת האירוע, הגיעו לזירה וביצעו מספר פעולות אשר הובילו לזהות החשודים במעשה".

"אתמול בוצע מעצר של שני קטינים החשודים בביצוע המעשה. החשודים, בני 15 תושבי צפת ומגדל העמק, הובאו להמשך חקירתם בתחנה. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את המקרה, ומיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה שהובילה למעצר מהיר של החשודים בביצוע המעשה", נמסר עוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר