שוחרר ממעצרו

מחריד • תקף ילד והדהים בחקירתו: "פגעתי בעשרות"

פרסום ראשון: למרות שבחקירתו הודה החשוד כי תקף בשנים האחרונות "20-30 ילדים" חרדים, חוץ מהמקרה בגינו נעצר, החליטה השופטת לשחרר אותו ממעצרו כי הוא "לוקה בשכלו" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

פרסום ראשון: תושב ירושלים המתגורר בשכונה חרדית, המאובחן כבעל מוגבלות שכלית, נעצר לאחר שניסה לפגוע בילד באופן חמור. למרות שבחקירתו הודה כי תקף בשנים האחרונות עשרות ילדים נוספים, החליטה השופטת לשחרר אותו ממעצרו.

מעצרו של התוקף נערך ביממה האחרונה, בעקבות התלונה שהגישו הילד ואמו, בו ניסה לפגוע שעות ספורות קודם לכן, והיום הובא הגבר לבית משפט השלום בעיר, לשם הארכת מעצרו.

בדיון סיפר תחילה נציג המשטרה, רס"מ אבי שבתאי: "קיבלנו תלונה לפני מספר ימים על ידי אימא של ילד, לפיה המשיב ביצע בו עבירות כאלו ואחרות, עד שבשלב מסוים הוא ביקש ממנו להפסיק".

"כאשר החשוד הגיע לחקירה", הוסיף השוטר, "התברר שהוא מאובחן עם פיגור שכלי. קיבלנו את אישור החוקר המיוחד לחקור אותו בחקירה ראשונית, ובה הוא הודה בנטען לעיל, אמר כי מזה שלושה חודשים הפסיק את מעשיו ומסר לנו: "נגעתי בערך ב-30-20 ילדים נוספים".

רס"מ שבתאי הסביר לבית המשפט: "יש לנו פעולות חקירה. כי אין לנו כרגע תלונות נוספות, אך נבקש לאתר אותן, בפרט שיש לנו עוד ילד שאנחנו יודעים את פרטיו. החקירה של המשיב זו 'חקירה מיוחדת', בשל מצבו, וכך גם של הקטינים. לכן אנו מבקשים להאריך את מעצרו למשך חמישה ימים".

תוקף ילדים עוקב אחרי ילד בלב שכונה חרדית. ארכיון (מצלמות אבטחה, באדיבות 'קוריץמערכות')

מנגד, עסקן שליווה את התוקף אמר: "אנחנו מציעים חלופת מעצר בבית אמו. ננסה במסגרת מעצר הבית למצוא לו מוסד חלופי או מסגרת טיפולית. יש עמותה שהוקמה לסיוע למקרים כאלה. אפנה אליה עוד היום".

השופטת עדי בר-טל כאמור השתכנעה מדברים אלו, ואמרה: "לאחר שעיינתי בחומר שמוצג לי, ממנו עולה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות למשיב, ומנגד, משהתברר כי מדובר באדם הלוקה בשכלו - הרי שלא מצאתי כל תכלית בהארכת מעצרו, ואני סבורה כי המשיב צריך להיות מופנה למסגרת טיפולית בקהילה".

"אשר על כן, אני משחררת את המשיב בתנאים הבאים: אי יצירת קשר עם קטינים המעורבים בפרשה; 'מעצר בית' בבית האם עד ל-02.02, וככל ותימצא חלופה טיפולית תוגש פנייה לבית המשפט בעניין; ניתן לצאת ממעצר הבית אך ורק בליווי האם או אח מעל גיל 18; תופקד ערבות צד ג' בסך של 5,000 שקל".

נציג משטרת ישראל, שנדהם מההחלטה לשחרר תוקף ילדים סדרתי, אמר כי ישקול לבקש 'עיכוב ביצוע' להחלטה, ולמרות התנגדות בא כוחו של התוקף, עו"ד מוטי רגב, נעתרה השופטת בר-טל לבקשה לעיכוב קצרצר בביצוע השחרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר