בישיבה נפרדת לילדים

רבני לייקווד החרימו את המופע של הזמר החסידי

הופעה של הזמר בני פרידמן לילדים ולילדות, בישיבה נפרדת, נאסרה על ידי רבני העיירה: "שחיקה של האווירה התורנית"; מצד שני, הופעה מקבילה בלייקווד - לא נאסרה (חרדים, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הזמר בני פרידמן בהופעה (צילום: יח"צ)

רבני לייקווד פרסמו אמש (שלישי) מכתב, בו הם מחרימים הופעה נפרדת לילדים הצפויה להתקיים מחרתיים (שישי) - ל"ג בעומר.

ההופעה, שאמורה להתארח באצטדיון מקומי, יכלול קטעי שירה מהזמר החב"די בני פרידמן, כמו גם מופע בובות, סיפורים לילדים, הגרלה על סט תלמוד בבלי - וקריאת תהילים "לזכות אחינו בני ישראל" כלשון המודעה.

ההופעה אמנם מיועדת לילדים ובני נוער, אך תהיה ישיבה בנפרד לבנים ולבנות - מה שלא מנע מרבני לייקווד לצאת במסר נגד האירוע.

במכתב שנוסח שלשום (שני) ופורסם אמש (שלישי), תוקפים שלושה מרבני העיירה המשמשים גם כראשי ישיבת 'בית מדרש גבוה' המקומית, הג"ר דוד שוסטאל, הג"ר ירוחם אלשין והג"ר ישראל צבי ניומאן את האירוע - ואם מיקומו המתוכנן.

וכך הם כתבו: "כבר משנים קדמוניות גדרנו גדר שלא לעשות שום הופעה בעירנו, אשר אין רוח חכמים נוחה מהם כלל. וגם עצם קיומה של התוכנית באצטדיון מהווה פירצה גדולה, אשר מיו היווסדה ועד היום עומד גדר גדול בעירנו שאין יוצא ובא במקום זה".

בני פרידמן, בראיון לתוכנית 'המבקר' בכיכר השבת (צילום: אולפן 'כיכר השבת')

"פריצת גדר זו, של קיום התוכנית בכלל, ובמקום זה בפרט - אחריתה מי ישורנו, ועל כן לדעתנו אין להביא את הילדים לתוכנית הנ"ל ולא להשתתף בה כלל", כותבים הרבנים.

בנוסח המכתב באנגלית מוסיפים ראשי הישיבה, כי האירוע יהווה "הפרה חסרת תקדים של מדיניות הקהילה שלנו, כזו שעשויה ליצור שחיקה מרחיקת-לכת באווירה התורנית הייחודית של לייקווד".

במקביל, מוסד חינוכי בעיירה הזהיר את תלמידיו שלא לפקוד את האירוע, בנימוק כי הוא "לא לפי רוחנו" - כך מדווח אתר 'Matzav'.

יצוין, כי בשלב זה לא נמסר האם ההופעה אכן תבוטל לבסוף בעקבות מכתב הרבנים.

מארגני האירוע מסרו כי בניגוד לנאמר, האירוע אינו "הופעה" - והוא לא יתקיים באצטדיון עצמו אלא במגרש החנייה שלו, מקום בו התקיימו בעבר אירועים חרדיים.

מצד שני, אירוע מקביל בל"ג בעומר יתקיים ולא נאסר על ידי הרבנים. מדובר בהופעה שמקיימת קהילת 'מניין שלנו', באותו מגרש חנייה בלייקווד. גם ההופעה הזו תכלול קטעי שירה, הגרלה ופעילויות לילדים - אך אותה לא אסרו הרבנים.

לפי דיווח באתר VosIzNeias, חלק מהתושבים סוברים כי מדובר בהתחשבות של הרבנים, שדאגו שבכל זאת תתקיים פעילות כלשהי לציבור, אך לא ברור מה ההבדל בין האירוע שנאסר - לרעהו שיתקיים ללא הפרעה.

מכתב הרבנים (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר