חשש לחילולי שבת

הרב הראשי: בשל שבת, הגיעו למירון מוקדם

הרה"ר לישראל הגר"ד לאו בקריאה לציבור לקראת ל"ג בעומר שיחול ביום שישי הבעל"ט: "בכדי למנוע חילולי שבת המוניים במירון אנא הקדימו את זמן הגעתכם לציון הרשב"י" (בארץ)

(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בשל הסמיכות של ל"ג בעומר השנה לכניסת השבת יצא הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו בקריאה לציבור להקדים את ההגעה והחזרה ממירון בכדי שלא לגרום לחילולי שבת המוניים לצוותי הביטחון וההצלה המוצבים על ההר בימים אלו. כמו כן קורא הרב הראשי להתפלל ולזעוק עבור אחינו ברחבי העולם הזקוקים לישועה.

מצ"ב מכתבו של הרב הראשי: "אחד מן הימים הנשגבים במהלך השנה הוא יום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי זיע"א. מאז תור הזהב בצפת עת עלו האר"י הקדוש ותלמידיו למירון, נתקבל מנהג זה ובמשך מאות שנים עולים רבים ביום זה לפקוד את קברו של רבי שמעון.

העלייה לקברו כוללת גם הדלקת "מדורת אש" לכבוד התנא האלוקי זיע"א. על ענין ההדלקה נאמרו טעמים רבים, הן בדרך הנגלה והן בדרך הסוד. בספר הזוהר נכתב שבשעה שרבי שמעון ישב ולמד תורה, הייתה אש בוערת סביבו.

השנה חל ל"ג בעומר ביום שישי. רבים הם העולים לפקוד את הציון של הרשב"י במירון.

על מנת להימנע מגרימת חילול שבת, ולאפשר לכוחות הביטחון האמונים על שמירת הסדר הציבורי לסיים את ההיערכות המיוחדת הכוללת מספר רב של שוטרים וכוחות הצלה. אני פונה בקריאה לציבור העולים למירון בהילולת הרשב"י זיע"א, אנא הקדימו את זמן הגעתכם לציון הרשב"י ושימו לב לצאת לביתכם מוקדם ככל הניתן, זכות שמירת השבת תעמוד לכם ולבני ביתכם עד עולם.

כדאי לזכור את דברי רבי יוחנן משום רבי שמעון בר יוחאי "אלמלי משמרין ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד נגאלין" - גאולת ישאל מסורה בידינו.

לאור השמועות הכואבות אודות אחינו בני ישראל ברחבי העולם הזקוקים לישועה, מן הראוי כי נעתיר בתפילה - אנו יושבי ארץ הקודש - שהחולים יבריאו והבריאים לא יחלו. ונוסיף בסיומה של כל תפילה לומר "אחינו כל בית ישראל וכו'", וזכות הצדיק תגן עלינו ועל כלל ישראל והעולם כולו".

במקביל, במאמץ למנוע חילולי שבת בל"ג בעומר במירון, נועדו רב המשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו ונציגי ועדת הרבנים לענייני שבת בראשותו של מזכיר הוועדה נציגם של גדולי ישראל לענייני השבת, הרב יצחק גולדקנופף.

במהלך הישיבה הוצגו האתגרים והמאמץ שמשקיעה משטרת ישראל, על מנת למנוע חילולי שבת חלילה בשל העובדה של"ג בעומר חל השנה ביום שישי. בסיום הישיבה, הוחלט לצאת בקריאה לציבור להישתדל ולהימנע מלהגיע לאזור מירון ביום שישי לאחר השעה 13:00 אלא א"כ מדובר במתעתדים לשהות בשבת במירון או ביישובים הסמוכים אליהם. הגעה לאזור מירון לאחר השעות הללו, עלולה לגרום לחילול שבת של השוטרים, וכן חשש לחילול שבת שעלול להתרחש בעקבות בעיות בחזרה באמצעות התחבורה הציבורית.

(צילום: דוברות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר