פריצת דרך?

בנט נועד עם עבאס בלשכתו בכנסת; 'הפגישה הייתה טובה'

יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט עושה צעד משמעותי לעבר ממשלת אחדות עם יאיר לפיד כשנועד לראשונה עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, ששוב מקבל לגיטימציה; ב'ימינה' ציינו כי "הפגישה הייתה טובה" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
עבאס ובנט (צילום: פלאש 90, יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר ימינה נפתלי בנט נועד הבוקר (רביעי), לראשונה, בלשכתו בכנסת עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס. בהודעת ימינה נמסר כי "השניים דנו בעמדות שתי המפלגות נוכח המצב הפוליטי הנוכחי". עוד נמסר כי "הפגישה הייתה טובה".

אחרי זמן רב של ניסיון להישאר בין בנימין נתניהו ליאיר לפיד, פגישה זו מעידה שבנט התקדם לשלב הבא: הקמת ממשלת שינוי עם יש עתיד, כפי שהצהיר כי החל לפעול להקמת "ממשלת אחדות".

עד כה, את הפגישות בגוש השמאל בממשלה העתידית ניהל לפיד לבדו, אבל כעת בנט מקיים אותם גם הוא, כחלק מדרישת רע"מ, לקבל לגיטימציה מלאה.

מהציונות הדתית נמסר כי "לפני מספר חודשים נפתלי בנט וימינה יצאו לדרך חדשה כשמטרתם החלפת השלטון והקמת ממשלת שמאל בראשותם. מאז הם בקמפיין מיסוך מלא שקרים והאשמות, שנועד לטשטש את הפניית העורף שלהם למחנה הימין ולערכיו.

"היום, בזמן שאנחנו עושים כל מאמץ להקים ממשלת ימין, בנט עשה צעד נוסף, מסוכן וחסר אחריות, לעבר הכשרה תקדימית של ממשלת שמאל שנשענת על מפלגות תומכות טרור ורוצחי ילדים והפיכת מדינת ישראל לתלויה בהם ונתונה לסחיטתם.

"גדעון ונפתלי, הימין לא יסלח לכם אם תמכרו את מדינת ישראל לאויביה בשביל אינטרסים קטנים ואגו גדול. אתם תיזכרו לדיראון עולם. חיזרו בכם ובואו נקים ממשלת ימין".

שישה ימים לתום ימי המנדט של רה"מ, והזרז המשמעותי לניסיונות להרכבת ממשלה בלעדיו היה האירוע בישיבת הממשלה, בו נתניהו העלה להצבעה את מינוי אופיר אקוניס לשר המשפטים, נגד דעת היועמ"ש.

יו"ר ימינה בנט הגיב אחרי כשעתיים וכתב: "מדינת ישראל מתקרבת לסף תהום של אנרכיה. אין לנו מדינה אחרת. אני קורא לכולם להבין את גודל הרגע, להתעשת ולגלות אחריות לאומית".

ע"פ מבנה הממשלה הצפויה, לימינה ולתקווה חדשה, 13 מנדטים יחד, יהיה כוח שווה לכל מפלגות השמאל (יש עתיד, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ). גם בקבינט המדיני ביטחוני יקבע מנגנון פריטטיות, והחילופים בין ראשי הממשלה יתקיימו לאחר כשנתיים. בשלב הראשון נפתלי בנט יהיה רה"מ, יאיר לפיד שר החוץ, בני גנץ צפוי להיות שר הביטחון ואביגדור ליברמן שר האוצר. יתר התיקים עדיין לא ברורים, כחלק ממאבקי המו"מ, להוציא מתן כהנא, שקרוב לוודאי יושבע להיות השר לשירותי דת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר