"לצאת מהמבוי הסתום"

הממשלה אישרה: בני גנץ מונה לשר המשפטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנע והודיע כי החליט למנות את בני גנץ לשר המשפטים, וזאת שעות ספורות לפני הדיון בבג"צ; • הממשלה אישרה את המינוי, אוקניס לא הצביע (פוליטי, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז באייר תשפ"א | 28.04.21
גנץ ונתניהו (צילום: ALEX KOLOMOISKY / POOL)

חודש לאחר שתפקיד שר המשפטים נותר לא מאויש, מהערב יש שר חדש-ישן: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מונה היום (רביעי) בישיבת הממשלה לשר המשפטים בממשלת המעבר.

השר אופיר אקוניס, שאתמול נבחר על ידי אותה ממשלה לתפקיד אך מינוי הוקפא בצו של בג"צ, לא השתתף בהצבעה כאקט של מחאה. 18 שרים תמכו במינוי, לא נרשמו מתנגדים. מלבד אקוניס, תשעה שרים מגוש הימין לא השתתפו בהצבעה.

בעקבות המינוי, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פנה לבג"צ וביקש לבטל את הדיון שתוכנן להתקיים בשעה 17:00.

מוקדם יותר היום הודיע ראש הממשלה כי החליט למנות את גנץ לתפקיד שר המשפטים כדי "לצאת מהמבוי הסתום", ובשעות הצהריים שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני את המינוי.

אחרי ישיבת הממשלה הסוערת במיוחד אתמול, בו רה"מ הורה לשריו להפיל את מינוי גנץ, והעלה נגד אישור היועמ"ש אביחי מנדלבליט את מינוי אופיר אקוניס לתפקיד, היום, נתניהו התקפל והודיע - שעות לפני הדיון בבג"צ - על מינוי גנץ.

בהודעתו מסר נתניהו כי טענתו שמינוי אקוניס חוקי נכונה: "רה"מ הגיש תגובה מפורטת לביהמ"ש העליון ששוללת לחלוטין את הטיעון שהדיון שהתקיים אתמול בממשלה היה בניגוד לחוק". עם זאת, כתב נתניהו, כי מכיוון שהצעות הפשרה שהציע נדחו, החליט למנות את בני גנץ כשר המשפטים בממשלת מעבר, ו"המינוי יובא כבר בהמשך היום".

מכחול לבן נמסר: "מנענו את מזימת אפריל, נמשיך לשמור על הדמוקרטיה".

בכניעת רה"מ יש גם מימד פוליטי, שישה ימים לתום תקופת המנדט שלו: פעולתו אתמול הרחיקה את נפתלי בנט וגדעון סער מרצון להקים איתו ממשלה בכל דרך, וקירבה אותם ליאיר לפיד. בהחלטתו מנסה נתניהו למזער נזקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר