למרות הקורונה

מפלגתו של מנהיג הודו - עורכת כנסים המוניים

למרות שהתחלואה בהודו, היא הגבוהה ביותר בעולם ובתי החולים בקריסה, BJP, מפלגתו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי - עורכת כנסי בחירות המוניים ברחבי המדינה (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
כנס בחירות- מתוך אחד הפוסטים שהוסרו (צילום: פייסבוק BJP)

לקראת הבחירות המקומיות בהודו, מפלגת BJP בראשותו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, עורכת כנסי בחירות המוניים, למרות שהתחלואה במדינה עומדת על מאות אלפי מאומתים ביום וגובה אלפי נפשות מדי יום.

בתיעוד שפרסמה המפלגה, צולם כנס בחירות המוני בדרום העיר טלנגנה שבהודו. בכנס לא נראה כי המשתתפים הקפידו על שמירת מרחק או עטיית מסיכות, זאת בזמן שבתי החולים באיזור נמצאים בקריסה.

(BJP)

ביממה האחרונה הודו שברה את השיאים של עצמה, ואתמול אובחנו במדינה מעל 352 אלף חולי קורונה. לאחר הביקורת, הסירה המפלגה חלק מהתיעודים שהעלתה. חלק מתומכי המפלגה טוענים כי הכל נעשה על פי ההנחיות האזוריות.

כידוע, טרם הושגה שליטה על הגל השני בהודו, ובתי חולים קורסים וגופות נערמות. "המצב שובר לב", אומר טדרוס אדהנום יו"ר ארגון הבריאות העולמי.

התחלואה בהודו, שחצתה את רף ה-350 אלף נדבקים ביום, נמצאת בקריסה. מחסור חריף במכונות חמצן הביא למצב שאפילו מכונות חמצן מתעשייה הוסבו למטרות רפואיות, אך עדיין רבים שזקוקים לטיפול מתאים, לא יכולים לזכות בו בגלל הקריסה הטוטאלית של מערכת הבריאות במדינה.

כנס בחירות המוני-תמונה שהוסרה לאחר הביקורת (פייסבוק BJP)

בני משפחות חולים רצים ממרפאה למרפאה, מבית חולים אחד לאחר, בכדי למצוא מיטה. רבים מתים מחוסר בחמצן, וכמות המתים בהודו לא מפסיקה לזנק.

מטופלים רבים הזקוקים לחמצן נאלצים לפנות לשוק שחור שקם במדינה. רבים מהם חיפשו בלוני חמצן ברשתות החברתיות, "אדם זר עזר לי, המדינה לא. אני מבינה שעכשיו כל אחד לעצמו", אמרה תושבת דלהי.

"איש לא שיער שכך תזנק התחלואה", אומר ק. ויג'יירהאבן, היועץ המדעי הראשי של ממשלת הודו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר