פרסום ראשון

נעצרו בחשד להפעלת מעבדת סמים גדולה; מעצרם הוארך

שני חרדים מבית שמש נעצרו על-ידי המשטרה בחשד להפעלת מעבדת סמים גדולה; השוטרים תפסו עשרות שתילי קנביס, במהלך הפשיטה; בית המשפט האריך את מעצרם בחמישה ימים (חרדים בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מעבדת סמים. אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

פרסום ראשון: המשטרה עצרה במהלך הלילה (רביעי) שני חרדים, האחד אב לחמישה ילדים והשני אב לשלושה, בחשד להפעלת מעבדת סמים ענקית, בבית שמש.

השוטרים שפשטו על המעבדה, הופתעו מגודלה. ל'כיכר השבת' נודע כי מדובר בדירה, אותה הפכו למעבדת ענק של סמים. במקום, נתפסה גם כמות גדולה של סמים.

שני החשודים נעצרו על ידי הבלשים בביתם. במקביל לתפיסת המעבדה על ידי המשטרה. היום, הם הובאו בפני בית משפט השלום בירושלים לדיון בהארכת מעצרם, ולאחר הדיון החליט בית המשפט להאריך את מעצרם בחמישה ימים.

נציגת המשטרה אמרה בדיון כי "מדובר בבקשה ראשונה לארכת מעצר של המשיבים, המשיבים נעצרו אתמול בחשד לגידול סמים הפעלת מעבדות סמים וסחר בסמים, העבירות אלו מקימות עילה ושיבוש חקירה ומסוכנות לשלום הציבור, המשיבים נחקרו והחקירות מונחות בפני בית המשפט יש מס' רב של פעולות שבכוונת המשטרה לבצע חלקן בנות שיבוש ולכן נבקש להאריך את מעצר המשיבים ב-8 ימים נוספים".

עו"ד לימור זקן, פרקליטתו של אחד החשודים, אמרה בדיון כי "הוא נעדר עבר פלילי נשוי ואב ל-3, נתפס למעשה ביחד עם המשיב 2 ואז נלקחו לאותה דירה שלכאורה נתפסה כמעבדה. המשיב 1 מסר גרסה, לטענתו הוא לא קשור לא למעבדה זו ולא למעבדה אחרת, עימתו אותו עם מקום נוסף שיש בו עציצים. לענין הזה אני מבינה את החשד הסביר מאחר ונתפס עם המשיב 2 בסמוך לאותה דירה, אני יכולה להבין את החשד הסביר ואת רצון היחידה החוקרת, לענין עבירות של סחר בסמים אני מבקשת שבית המשפט יבחן היטב האם אכן מתקיים חשד שמצדיק היעתרות לבקשה ובכלל לקחת בחשבון את העבירה הזו בבקשה".

עו"ד נדב גדליהו, בא כוחו של אחד העצורים בפרשה, אמר בדיון כי "בסופו של דבר מדובר עם כל הכבוד ואני לא מזלזל בעבירות נושא החקירה, אבל מדובר בסופו של דבר על עבירות של גידול סמים, עד כמה שאני מבין, מעבדה שלא הבשילה לכדי ממש מיצוי של חומרים ומכירה וכו' אלא משהו שנתפס בראשיתו. כך שאני לא מבין מאיפה הגיעו הסחר בסמים, מדובר במשיב שהוא אדם ללא עבר פלילי אב ל-5 ילדים, האירוע נושא החקירה הוא אירוע שאירע בבית שמש ואנו מציעים חלופת מעצר של אביו שנכנס כרגע לאולם שיוכל לשהות בביתו".

הוא הוסיף ואמר כי "אני לא חושב שמדובר בשתי מעבדות אלא עד כמה שהבנתי היה כוונה להעביר את המקום זה לא שתי מעבדות שפעלו במקביל. אם האבא היה יודע על כך היו עוצרים את זה. אני מבקש לשחרר אותו למעצר בית ואם לא, אז לקצץ באופן משמעותי בימי החקירה המבוקשים".

בהחלטתו, כתב השופט אלעד לנג כי "בפניי בקשה להורות על הארכת מעצרם של המשיבים ב-8 ימים. המשיבים חשודים בביצוע עבירות של גידול, ייצור והכנת סמים מסוכנות וקשירת קשר לעשות פשע. בהתאם למיוחס למשיבים, הם גידלו עציצים של צמח מסוג קנביס שהינו סם מסוכן. עיינתי בתיק החקירה וסימנתי את עיקרי הראיות המניחות חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות למשיבים.

"המשיב 1 בחקירתו הכחיש את המיוחס לו, בעוד שהמשיב 2 שמר על זכות השתיקה ביחס לשאלות מהותיות עליהן נשאל בחקירתו. יובהר כי בהתאם לחומרים שנתפסו על ידי המבקשת, המשיבים חשודים בגידול של כ-30 שתילי קנביס וכן נתפס ציוד לגידול קנביס שאינו מעיד על קיומה של מעבדה גדולה. מן הראוי לציין כי בהתאם לחומרי הראיות שבתיק נכון לעכשיו, רמת החשד הסביר המיוחסת למשיב 1 פחותה מרמת החשד הסביר המיוחסת למשיב 2".

"על מנת לאפשר למבקשת לבצע את פעולות החקירה ובראשן פעולות הניתנות לשיבוש תוך קיום ביקורת שיפוטית על התקדמות הליך החקירה בפרט ביחס למשיב 1, אני מאריך בשלב זה את מעצרם של המשיבים עד ליום 2.5.21 בשעה 11:00".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר