סערה בממלכה

בריטניה: חקירת שיפוצים כנגד בוריס ג'ונסון

על פי עדות יועצו לשעבר של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שיפץ את ביתו על חשבון המדינה בסכום גבוה מהמותר בחוק. ועדת הבחירות הודיעה על פתיחה בחקירה (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ועדת הבחירות של הממלכה המאוחד הודיעה היום (רביעי) כי תחקור את 'פרשת השיפוצים', לפיה ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ביצע שיפוץ במעונו בסכום העולה על המותר בחוק. ועדת הבחירות הודיעה כי היא פותחת בחקירה בשל החשד ל"סיבה סבירה לחשוד שביצע עבירה או עבירות".

לאחר ההודעה על פתיחת החקירה, נאלץ ג'ונסון להתמודד בפרלמנט עם חברי האופוזיציה שזועמים על הפרשה. את הדיון הוביל יושב ראש האופוזיציה מטעם מפלגת הלייבור, קייר סטארמר.

"חוזים מפוקפקים, משרות לבני זוג ומקרובים... ומי עומד בלב זה? ראש הממשלה!", תקף סטראמר. "ראינו חוזים למקורבים, הקלות מס ותשלומים במזומן עבור וילונות... ראש הממשלה שקוע עד צוואר, וזהו שפל של מפלגת השמרנים".

בוריס ג'ונסון מצידו, התחמק משאלת יו"ר האופוזיציה מתי והאם יפרסם את דו"חות המימון: "מה שעשיתי התאים באופן מלא לקוד ההתנהגות".

"מדוע ראש הממשלה קונה טפטים לקירות במחיר של 840 פאונד לגליל באמצע מגפה?", תקף יו"ר האופוזיציה סטראמר. "הוא ממשיך לפטפט ולפטפט, כבר אמרתי לו עשר פעמים - שילמתי על זה", תקף ג'ונסון.

חברי פרלמנט נוספים הקשו על ג'ונסון שהשיב: "התשובה היא שכיסיתי את העלויות. עמדתי בדרישות שהייתי חייב לעמוד בהן באופן מלא".

ג'ונסון מצידו טוען באמצעות לשכתו כי כי הוא שילם על השיפוץ מכיסו. לשכתו לא התייחסה לשאלה אבל היא לא מסרה מתי בוצע התשלום, והאם קיבל לשם כך הלוואה- עליה היה צריך לדווח.

ג'רמי ניומרק, מי שהיה ראש התא היהודי במפלגת העבודה הבריטית ומשמש כיו"ר אופזיציה באחת מהערים בבריטניה, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "זו הדוגמה האחרונה לקרוניזם (י"מ משוא פנים) ושערורייה. לראש הממשלה יש כמה שאלות רציניות לענות עליהם" אמר. "לעם הבריטי מגיע ראש ממשלה שהם יכולים לסמוך עליו וממשלה שאינה שקועה בשערוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר